چگونه مثل حرفه ای ها درس بخوانیم؟

مطالعه گر حرفه ای کنکور

یکی ازمهم ترین دغدغه های دانش آموزان کنکوری و دبیرستانی  اینه که چگونه مثل یک رتبه برتر کنکور درس بخواند؟ چگونه مثل یک کنکوری حرفه ای درس بخواند؟ چگونه حرفه ای درس بخوانیم؟  چطوری توی مطالعه و درس خوندن حرفه ای بشن و طرز صحیح درس خوندن برای کنکور یاد بگیرن و در نهایت بتونن ساعت مطالعاتی مفیدشون رو افزایش بدن، تا به نتایج بهتری برسن. به طور یقین اگر مطالعه صحیح برای کنکور رو بداند نتایج بهتری به دست می آورد.
اگه تو هم دوست داری راز تبدیل شدن به یه مطالعه گرحرفه ای رو بدونی با ما تا انتهای این مقاله همراه باش.

فهرست مقاله

  • ما چجوری می تونیم در درس خواندن حرفه ای بشیم؟

  • قانون اول روش صحیح درس خواندن برای کنکور: قانون فضا و مکان

  • قانون دوم روش صحیح درس خواندن برای کنکور: گوشی و مخلفاتش ممنوع


مشاوره تحصیلی خصوصی
جهت ثبت نام در مشاوره تحصیلی به سبک علی میرصادقی، عدد 66 رو به 3000909030 بفرست!!

قبل از هرچیزی باید اینو مشخص کنیم که وقتی از یک مطالعه گر حرفه ای کنکور صحبت می کنیم، منظورمون دقیقا چیه؟ یک مطالعه گر حرفه ای کسی هست که نسبت ساعت مطالعه مفیدش به ساعت های غیرمفیدش بسیار کمه ( به تعبیری کیفیت مطالعه بالایی داره ) و سرعت نسبتا خوبی توی درس خوندن داره و روش مطالعه دروس کنکور رو به طور صحیح می داند و بخاطر همین سرعت و کیفیت بالای کارش، نتایج خوبی هم دریافت می کنه.

آقا!!!

ما چجوری می تونیم در درس خواندن حرفه ای بشیم؟

برای حرفه ای شدن تو هرکاری لازمه قبلش چندتا مورد رو بدونیم و رعایتش کنیم.

  •  قوانین

  •  ابزار

  •  روش کار

  •  ویژگی ها

اول از همه میریم سراغ قوانین یک مطالعه گر حرفه ای کنکور!

 یه دانش آموز حرفه ای روش صحیح درس خوندن برای کنکور رو می دونه و همیشه اونارو رعایت می کنه.

مقاله  10 عادت مطالعه موثر رو حتما سر بزنید!

قانون اول روش صحیح درس خواندن برای کنکور: قانون فضا و مکان

شما به عنوان یه فرد حرفه ای که روش صحیح مطالعه کنکور در زمینه مطالعه باید در یک فضای مناسب برای مطالعه کارتون رو انجام بدید.

  •   شما باید میز و صندلی استاندارد داشته باشید و اونجا درس بخونید. تخت و مبل و زمین جای مناسبی برای درس خوندن حرفه ای برای کنکور نیست.

  •   آناتومی درست : لازمه که شما موقع درس خوندن پشتشون صاف باشه. دست ها زیر چونه نباشه. و خیلی روی کتابتون خم نشید.

  •   نور  و دمای اتاق: این موضوع برای کسی که میخواد به سبک درس خواندن حرفه ای جلو بره ، بسیار اهمیت داره . باید حواستون باشه که اتاق خیلی گرم یا خیلی سرد نباشه یا اینکه نور اتاق خیلیییی زیاد یا خیلی کم نباشه.

درس خواندن

قانون دوم روش صحیح درس خواندن برای کنکور: گوشی و مخلفاتش ممنوع

  •   فردی که روش صحیح مطالعه برای کنکور رو بلده ؛ هنگام مطالعه به هیچ عنوان سراغ گوشی نمیره. هرچی حرفه ای تر فاصله از گوشی بیشتر!!!!!

  •   موسیقی ممنوع : موسیقی ( مخصوصا موسیقی های با کلام ) ، باعث یادآوری خاطره ای برای ما میشن و یا با همخوانی با اون آهنگ تمرکز ما از روی درس برداشته میشه.

ابزار درس خوندن


خب حالا که با قوانین مطالعه اصولی برای کنکور آشنا شدیم. بهتره بریم سراغ ابزار کار:

به عنوان یک فردی که درس خواندن حرفه ای برای کنکور رو میخواد عملی کنه مهم ترین ابزار شما یک دفتر برنامه ریزی هست. حالا می پرسی چرا؟
دفتر برنامه ریزی باعث میشه شما در مورد نحوه درس خوندنتون ، سرعت مطالعاتی تون ، ساعت های مفید و غیر مفیدتون اطلاعات کافی داشته باشید و با ثبت این اطلاعات بتونید روی اونها کار کنید. ثبت کردن باعث میشه شما اطلاعات زیادی از نحوه مطالعه و حتی ویژگی های مطالعاتی خودتون به دست بیارید که به کمک این اطلاعات بتونین به پیشرفت خودتون کمک کنین.درست مثل ورزشکار های حرفه ای که رکوردشون رو ثبت می کنن و برای بهتر کردن اون رکورد تلاش می کنن ، درس خواندن حرفه ای به صورتی است که دانش آموز با ثبت کردن ساعت مطالعه اش تلاش می کنه که رکوردهاش رو بهتر کنه.

                                          کتاب برنامه ریزی با دوربین مدار بسته

روش کار ( روش یک مطالعه حرفه ای )

تا اینجا فهمیدیم ابزاری که نیاز داریم و قوانینی که هنگام یه درس خواندن حرفه ای باید رعایت کنیم چه چیزایی هستن و یا چگونه مثل یک کنکوری حرفه ای درس بخوانیم؟ در کنار همه این ها یک مطالعه درست یه سری اصول و روش های مخصوصی داره و با پیروی کردن از اون روش ها میتونید یک مطالعه درست و اصولی داشته باشید. ما برای شما بهترین مقاله های روش مطالعه رو یک جا جمع کردیم تا با مطالعه اون، روش های اصولی یک مطالعه حرفه ای رو یاد بگیرید.

خب حالا وقتشه که یکم درباره ویژگی های شخصیتی دانش آموزی که روش صحیح درس خوندن برای کنکور پیاده می کنه ، با هم صحبت کنیم :

ببین بیا باهم روراست باشیم درس خوندن حرفه ای کار راحتی نیست ، اتفاقا خیلی سخت هم هست . هرچقدرم درس خوندن رو دوست داشته باشیم ، یه روزایی دلمون می خواد کتاب و دفتر و همه چیو ول کنیم. دلمون میخواد بیشتر با گوشی مون کار کنیم. بعضی وقتا  خیلی خسته می شیم . آره میدونم همه اینا هست. قرار هم نیست وقتی که روش صحیح درس خواندن برای کنکور رو یاد گرفتیم همه این سختی ها یهو از بین بره. حتی اولاش مشکلات و سختی بیشتری هم هست. خیلی بیشتر خسته میشیم، اوضاع اون جوری که ما میخوایم پیش نمیره و بیشتر از قبل اذیت میشیم. ولی یک دانش آموز حرفه ای که درس خوندن حرفه ای اگاهه میدونه که تحمل سختی امروز باعث میشه در آینده وقتی به عقب برگرده حتی اگه نتیجه ای هم نگرفته باشه، می بینه که تلاشش رو کرده و در این راه کلی تغییرات خوب کرده. به قول استاد علی میرصادقی درد درس خوندن رو تحمل می کنه تا دچار رنج نشه. 


توی این راه صبور بودن خیلی مهم هست . صبر و استقامت لازمه ورودت  به این راه طولانی هست.  باید مثل یک جنجگو قوی تو این راه قدم بذاری و تسلیم نشی. این نکته رو هم بدون که از همون اول به روش مطالعه دروس کنکور استاد نمیشی و نیاز به تمرین مداوم و  پیوسته و بدون رها کردن داره.

همیشه کارای بزرگ ، سختی ها ی خودش رو داره و تو به عنوان یه حرفه ای باید این رو بپذیری و با لذت توی این راه سخت قدم بذاری. اینم از چگونه حرفه ای درس بخوانیم! راستی می تونید به مقاله روش صحیح مطالعه برای کنکور رو حتما سر بزنید!

سخن پایانی:

امیدارم در این مقاله تونسته باشم که بهتون چگونه حرفه ای درس بخوانیم رو گفته باشم و شما را با این موضوع که چطور مثل حرفه ای ها درس بخوانیم آشنا کرده باشیم ومطالعه اصولی برای کنکور رو بهتون به خوبی منتقل کرده باشیم. حتما حتما نظراتتون رو به گوشمون برسونید و اگه راضی بودین پیش دوستاتون هم به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

چگونه مثل حرفه ای ها برای کنکور مطالعه کنیم؟

روش مطالعه صحیح برای درس خواندن؟

چگونه مطالعه کنیم که فراموش نکنیم؟


برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره تحصیلی بارسا
مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری ) با شماره ۲۲۶۷۷۹۱۷-۰۲۱ تماس بگیرید
یا عدد 
۶۶ را به سامانه ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰ ارسال کنید.

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.