نقش مربی در زندگی فردی

مربیگری در زندگی

طبق مطالعات انجام شده موسسه گالوپ تنها 13 درصد از کارمندان در سراسر جهان نسبت به کاری که انجام می دهند متعهدند درحالیکه این درصد در شرکت هایی که بصورت منظم از خدمات کوچینگ و مربی گری استفاده می کنند، به 65 درصد میرسد.

اهمیت مربی در زندگی

نقش یادگیری بر کسی پوشیده نیست و با گسترش دانش و اطلاعات و تکنولوژی، هرچند اسباب یادگیری مهیاتر شده است ولی انتخاب آنچه بیشترین کمک را به ما می کند در بمباران تبلیغاتی کاریست بس دشوار. ولی همچنان داشتن یک رابطه حمایتی بین مربی و شخص ضرورتی ست غیر قابل انکار و نعمتیست گرانبها.   
ما اگر در درس یا بیزینس مان کم کاری کنیم و یا دچار مشکل شویم، با پرداخت بهایی، به احتمال زیاد برایمان قابل جبران خواهد بود ولی مطمئن نیستم در زندگی بتوان به سادگی، نبود یک مربی شایسته و کار بلد را جبران کرد چرا که ما فقط یکبار زندگی می کنیم ولی چند سال درس میخوانیم و احتمالا بیزنس های متعدد خواهیم داشت!

به گمان من انسان برای موفقیت در زندگی باید بتواند در چهار زمینه استاد شود :
مناسبات، تدارکات، نگرش و رهبری                                 « جان سی مکسول » 


مربی با طرح پرسش، گوش دادن و بازخورد دادن به ما کمک میکند تا اهدافی را برای توسعه فردی خود مشخص کنیم و در جهت آن حرکت کنیم.
چون مربی در ارتباط مستقیم و مؤثر با ماست، یک ابزار قوی و مؤثر در جهت تقویت توانایی ها و مهارت های فردی ما خواهد بود که بتوانیم به پتانسیل های شخصی خویش دست یافته و کیفیت زندگی، روابط و کسب و کارمان را بهبود بخشیم.

مربیگری در زندگی

تاریخچه مربیگری ( coaching )

بد نیست تاریخچه کوچ یا مربی را بدانیم:
کلمه کوچ ( coach ) یا کوچینگ ( coaching ) از نام روستای کاکس در شمال غربی مجارستان شکل گرفته و نام چرخ و درشکه ای بود که کار حمل و جابجایی بین شهرها را انجام می دادند 
بعدها به معلمانی که از جایی برای تعلیم دانش آموزان و دانشجویان اصطلاحاً سرخانه می شدند به کار میرفت. مربیگری ابتدا بیشتر در زمینه هنر و ورزش صورت می گرفت.

توجه: در صورتی که در آمریکا زندگی میکنید و نیاز به کوچ و مشاور دارید پیشنهاد میکنم صفحه روانشناس در آمریکا را ببینید.


کوچ ها ( coach ) به افرادی کمک می کنند که به لحاظ احساسی و روانی کاملا سالم بوده اما به کسی احتیاج دارند که با کمک او به زندگی شان سر و سامان بیشتری بدهند و به اهدافشان دست یابند. افراد موفق بسیاری هستند که موفقیتشان را مرهون حضور مربی و یا الگویی در زندگی خود می دانند.
امروزه مربی و مربیگری مختص هنر و ورزش نیست و تقریبا در تمام ابعاد زندگی، سلامت، خانواده و حتی مدیریت جای خالی مربی حس میشود.  

در همین زمینه دوره رهبری اسطوره های زندگی و سازمان به شما پیشنهاد میشود:

دوره رهبری
دوره رهبری اسطوره های زندگی و سازمان
اسطوره‌های زندگی و سازمان برای همه‌ی انسان‌هایی که به رشد تمایل دارند، می‌خواهند فلسفه‌ی زندگی را درک کنند، می‌خواهند تاثیرگذارتر از قبل باشند، از زندگیشان رضایت بیشتری داشته باشند، روابط بهتری با دیگران داشته باشند و کسانی که دوست دارند کشف کنند برای چه کاری به دنیا آمده‌‌اند، مناسب است.

در صورتی که امکان شرکت در دوره را ندارید کتاب زیر را بخوانید :

مدرسه کیفی
کتاب مدرسه کیفی اثر گلسر
این کتاب بسیار آموزنده، مفید و پرفروش از دکتر گلسر با شرح دلیل و مدرک به طور کامل توضیح می‌دهد که مدیریت سنتی و اجبارگرانه موجود در مدارس، ریشه ی اصلی مشکلات آموزشی در دنیای امروز است.
نظرات کاربران
معصومه اسماعیلی

بهترین مربی من تو زندگیم هستین استاد.

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

instagram
telegram
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.