برنامه های تفریحی خانواده ام زیاد هستند و من نمی دانم باید چه کار کنم؟

درس خواندن در خانه شلوغ

در این جور شرایط بهتره که دانش آموز با خانواده اش به یک اتفاق نظر در مورد میزان ساعت استراحت، تفریح، مطالعه و کارهای دیگه برسد وبه طور شفاف مشخص کند که در طول سال تحصیلی نمیتواند زمان زیادی را برای همراهی کردن خانواده اش داشته باشد که علت های آن آنقدر واضح و مشخص و منطقی هستند که هر خانواده ی فهمیده ای این حساسیت را درک خواهد کرد.

موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که تو درک کنی اگر امروز پدر و مادر تو میتوانند از این استراحت ها و تفریحات استفاده کنند به این دلیل است که دوران تحصیل و مدرسه ی خود را به پایان رسانده اند؛ کما اینکه خانواده هایی

که در مسیر رشد و پیشرفت حرکت می کنند دائما در حال تلاش و کوشش مستمر بر روی فعالیت های روزانه شان هستند. اما از دیگر نظر می توان تا حدود زیادی آسیب های رفت و آمد های خانوادگی را کم کرد.

اگر:

اگر درهنگامی که دوستان و یا اقوام به منزل شما آمدند، فقط برای یک سلام و احوال پرسی ساده به بیرون از اتاقتان بیایید و دوباره به اتاقتان بازگردید و مشغول تکالیف و مسئولیت های روزانه تان شوید.

اگر:

اگر تعداد افراد در منزلتان زیاد بود و یا سر وصدای زیادی وجود داشت، با یک برنامه ریزی از قبل تعیین شده آن روز را در یک کتابخانه ی مورد تایید به مطالعه بپردازید.

همچنین مهمانی هایی که دعوت می شوید را نمی توانید به سادگی شرکت کنید مگر اینکه تمام مسئولیت های مطالعاتیتان را به اتمام رسانده باشید. (نکته ی در گوشی: خیلی از دانش آموزان کنکوری تمام مهمانی ها را شرکت می کنند تا اقوام و بستگانشان از شکست احتمالی آنها تعجب نکنند یا با غیبت در یک دورهمی خانوادگی به آنها نگویند بهترین رتبهی امسال را آنها کسب خواهند کرد و چون امروز به این مهمانی نیامده پس واویییییییییییییییییییییلا! به این حرف های بیپایه و اساس گوش نکنید. حرف باد هواست؛ امروز گفته میشود، فردا فراموش میشود. خودتان را با این تهدید نکنید که ساعت های باارزش زندگی تان را به خاطر افکار یا نظرات کسانی که ارزش های آن ها با شما یکی نیست به هدر دهید. کار خودتان که می دانید درست است را انجام دهید، نه عقاید غلط دیگران)

و آخرین اگر:

اگر این رفت و آمد ها و شلوغی ها همیشگی بودند بهترین پیشنهاد برای شما ثبت نام در یک پانسیون مطالعاتی سالانه است که می توانید بعد از ساعت مدرسه به آنجا رفته و تا پایان روز مشغول مطالعه شوید. مدرسه مطالعاتی بارسا اولین و پیشرفته ترین پانسیون مطالعاتی ایران هستش که مبتکر طرح آن آقای علی میرصادقی است. این پانسیون در حدود پانزده سال است که به پیشرفته ترین متد مطالعه دانش آموزان تاکید دارد و با حضور مشاورین برجسته، معلمین رفع اشکال و امکانات ویژه ی دیگری توانسته به ارتقای سطح دانش و معلومات دانشآموزان این مرزو بوم کمک شایانی کند.

با پانسیون مطالعاتی بارسا بیشتر آشنا شوید.

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.