درس خوندنم خیلی نوسان داره، چیکار کنم ؟

مطالعه منظم

تعدادی از دانش آموزان هستن که مطالعه دارند و درس میخوانند اما با بازه های زمانی متفاوت یا ساعت های متفاوت، بعضی وقت ها ممکنه خوب پیش برند. به طور مثال یکی-دو روز ساعت مطالعاتی خودشون رو به 10 ساعت برسونند (در روز های تعطیل) و از طرفی یک روز کامل مطالعه نداشته باشند.

شما باید ساعت مطالعاتی خودتون رو به طور میانگین در  نظر بگیرید و سعی کنید که این ساعت مطالعاتی ثابت و رو به افزایش باشد. این دانش آموز به طور میانگین در سه روز شش ونیم ساعت مطالعه داشته و به اندازه ی کافی مطلوب نبوده، برای اینکه مسئولیت پذیریِ درس خواندنتان بیشتر باشد، توصیه میکنم ساعت های مطالعاتی خودتون رو از هفته قبل در نظر بگیرید. به طور مثال مشخص کنید در هر روز از هفته با توجه به کلاس هایی که دارید و زمان تعطیلی، چند ساعت می تونید مطالعه داشته باشید و طبق آن هر روز درس بخوانید.

یکی از کار های مهمی که دانش آموزان باید انجام بدهند، مشخص کردن ساعت شروع و پایان هر پارت مطالعاتی است. (نوشتن آفیش مطالعاتی)

شما وقتی ساعت های مطالعاتی روزانه خود را مشخص کنید و طبق آن پیش بروید، هنگام مطالعه آمادگی ذهنی بهتری برای یادگیری دارید. چون طبق تکرار ساعت های مشخص شده از نظر فیزیولوژیکی ذهن و بدن شما در آن ساعات آمادگی درس خواندن دارد.

هنگامی که مغز خود را مجبور به انجام دادن کارهایی در ساعات خاصی کنید در آن ساعت ها بازدهی بیشتری خواهید داشت و مغز شما شرطی خواهد شد؛ برای بهتر شرطی شدن مغزتان میتوانید به جز تکرار همان ساعت های مطالعه، دریک مکان ثابت مطالعه داشته باشید.
از دیگر فواید نظم در مطالعه، افزایش دقت و سطح فعالیت ذهن و ایجاد آرامش برای به پایان رسیدن کارها میباشد.

با خدمات مشاوره ای بارسا بیشتر آشنا شوید.

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.