وقتی درس میخونم بی رویه میخورم، چجوری جلوی پرخوری ام رو بگیرم؟

پرخوری هنگام درس خواندن

یکی از اشتباهاتی که برای دانش آموزان در حال مطالعه پیش میاد، خوردن غذا و یا پرخوری در زمان درس خواندن است. یک جراح رو در نظر بگیرید که به خاطر اهمیت کارش و زمانش، سر جراحی غذا نمیخورد. سر آزمون و کنکورت اونقدر برای خوراکی خوردن، وقت نداری. پس لازمه از الان معدت رو آماده کنی که سر مطالعه منتظر خوراکی نباشه!

یکی از قوانین مطالعاتی، که مشاور تحصیلی بارسا بر آن تاکید دارد ، عدم خوردن غذا در هنگام مطالعه است چون تمرکز مطالعاتی رو پایین میاره؛ هم زمان که مغز شما در حال پردازش اطلاعات و یادگیری مطالب خوانده شده است، اگر در حال تغذیه کردن باشید سیستم گوارش شما نیز درگیر هضم و جذب مواد غذایی خواهد شد. در این صورت تمرکز اصلی مغز بر روی یادگیری مطالب نخواهد بود.

یه تعدادی از افراد برای فرار از مطالعه یا برای اینکه خودشون رو سرگرم کنند خوراکی میل میکنند؛ شما میتوانید پارت های مطالعاتی خود را کوتاه تر کنید (مثلا از 1 ساعت به نیم ساعت) تا رعایت این قانون براتون آسون تر بشه و در آن بازه خوراکی میل نکنید.

یکی از مواردی که باید توجه داشته باشیم، تغذیه مناسب است؛ کافیست شما به اندازه نیازِ بدنتان غذا میل کنید و در صورتی که پرخوری داشته باشید، احساس سنگینی خواهید داشت و قدرت یادگیری و توجه تان کاهش پیدا میکند.

از نظر تغذیه مناسب پیشنهاد میکنم قبل و بعد از مطالعه ای که دارید غذاهای شامل کلسیم و فسفر میل کنید. (مثل تخم مرغ، شیر، جوانه گندم، کنجد، فندق، بادام و گردو)

غذاهای سنگین میل نکنید، چون خوردن این غذاها باعث میشود خون کافی به مغز نرسد و اکسیژن گیری در سلول های مغز کاهش پیدا کند؛ در نتیجه قدرت تمرکزتان کاهش پیدا میکند.

یکی از معضلات بچه های کنکوری پرخوری و اضافه وزن است. اگر آگاهانه غذا بخورید میتونید جلوی اضافه وزن آیندتون رو بگیرید و سلامتی تون رو که بزرگترین نعمت هست، حفظ کنید. قبل از اینکه از خودت انتظار پیشرفت داشته باشی، باید همه قوانین مطالعاتی رو رعایت کنی و برای نخوردن، ارزش زمان و اهمیت پارت مطالعاتی رو درک کنی. وقتی به این پذیرش برسی میتونی خودت رو بهتر کنترل کنی.

برای اطلاعات بیشتر درباره قوانین مطالعاتی می توانید از مشاوران بارسا کمک بگیرید .

بیشتر بخوانید: چگونه می توان خواب راحتی داشت؟

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.