3 تمرین عملی برای حفظ آرامش در حین آزمون

حفظ آرامش در حین آزمون

3 تا تمرین عملی برای حفظ آرامشتون در حین آزمون ...


فهرست مقاله:

  • تمرین تجسم خلاق

  • نگاه کردن سوالات به ترتیب و دونه دونه

  • فقط به جلو نگاه کن

1- تمرین تجسم خلاق:

همیشه از قدیم گفتن اگر چیزی رو میخواید تصورش کنید. قبل از امتحان شرایط اون لحظه و سوالات رو پیش بینی کنید. خودتون رو در اون حالت تصور کنید و کاملا آماده ی شرایط مشابه باشید.

مثلا کنکور مقوله ی پیچیده ایه و هیچ وقت قابل پیش بینی نیست اما مدارس و برخی از افراد، نزدیک کنکور شرایطی رو فراهم میکنن که حتی الامکان شبیه اون 4 ساعت باشه تا بچه ها بتونن خودشون رو در اون حالت متصور بشن و از مشکلاتی که ممکنه پیش بیاد جلوگیری کنن. خیلی خوب میشه که ما برای همه ی امتحاناتمون همچین آمادگی رو داشته باشیم و بتونیم حتی شده در منزل یک آزمون مشابه از خودمون با همون نحوه ی نشستن و با همون لباس ها بگیریم. شما میتونید نمره تون و اینکه از چه مباحثی ساده تر و یا سخت تر ممکنه نمره بگیرید رو هم تصور کنید. روی نمره ای که میخواید بگیرید تاکید کنید و این رو به همه هم اعلام کنید. (البته به شرطی که به اندازه ی نمره ای که میگید تلاش کنید.)
 

2. نگاه کردن سوالات به ترتیب و دونه دونه:

حتما دستتون یا برگه ی پاسخ رو (اگر برگه ی پاسخ جدا از برگه ی سوال هست) روی سوال 2 بذارید و بعد سوال 1 رو بخونید و کامل فقط و فقط به اون فکر کنید و بهش جواب بدید و بعد سوال 3 رو بپوشینید و سراغ سوال 2 برید. نگاه کردن به همه ی سوال ها به صورت همزمان در یک لحظه میتونه آرامش رو از شما بگیره و اگر یه سوال رو بلد نبودید فکر کنید که بقیه رو هم بلد نیستید؛ چون در یک نگاه خودتون رو قضاوت میکنید و دچار استرس میشید.

3. فقط به جلو نگاه کن:

سعی کنید به اطراف (مراقبین، مسئولین آزمون که حین رفت و آمد هستن، دانش آموزانی که دارن امتحان میدن و به خصوص دانش آموزانی که ممکنه با سرعت بیشتری به سوال ها جواب بدن و دیدن اون ها شما رو نگران بکنه، دانش آموزانی که برگه هاشون رو زود میدن و ...) توجه نکنید. در اون لحظه فقط و فقط باید به آزمون جلوی روی خودت فکر کنی.

بیشتر بخوانید: چگونه در هنگام آزمون تمرکز بالایی داشته باشیم؟


برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره تحصیلی بارسا
مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری ) با شماره ۲۲۶۷۷۹۱۷-۰۲۱ تماس بگیرید
یا عدد 
۶۶ را به سامانه ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰ ارسال کنید.

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.