10 روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور

روش مطالعه فارسی رتبه های برتر

درس ادبیات در کنکور یکی از چالشی ترین درس ها برای خیلی از دانش آموزان هست و از اونجایی که اهمیت زیادی داره، باید به درستی مطالعه بشه و بهتون توصیه می کنیم به سادگی از این درس رد نشید. خب حالا که اهمیت این درس رو می دونیم؛ سوال اینه که بهترین روش مطالعه ادبیات کنکور چیه؟ رتبه های برتر چطوری این درس رو بالا زدند؟ چه راهی تو نحوه خواندن ادبیات کنکور نتیجه میده؟
تو این مقاله قراره که نحوه مطالعه ادبیات کنکور 10 تا از رتبه های برتر سال های اخیر رو بهتون بگیم تا بتونید از راهنمایی هاشون برای رسیدن به درصد های بالا استفاده کنید. همچنین می تونید برای راهنمایی های بیشتر، مقاله چگونه ادبیات کنکور را بخوانیم رو که توسط مشاورین با تجربه بارسا تهیه شده، مطالعه کنید. در ضمن در انتهای مقاله، یه پییشنهاد فوق العاده براتون داریم تا یاد بگیرید به سبک حرفه ای ها تو آزمون ها و امتحانات شرکت کنید.

فهرست مقاله:

  • روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور تجربی

  • روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور ریاضی

  • روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور ریاضی

  • روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور انسانی

  • روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور تجربی

  • روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور ریاضی

  • روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور تجربی

  • روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور تجربی

  • روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور تجربی

  • روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور تجربی


مشاوره تحصیلی خصوصی
جهت ثبت نام در مشاوره تحصیلی به سبک علی میرصادقی، عدد 66 رو به 3000909030 بفرست!!

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور تجربی

علی عبدالله زاده ( رتبه 2 منطقه 2 کنکور تجربی 97) - درصد ادبیات کنکور: 90%

نحوه مطالعه ادبیات فارسی من به این صورت بود که اول کتاب درسی رو میخوندم و توضیحات آخر درس ها رو مطالعه میکردم. در هر درسی که میخوندم، کلماتی که آخر کتاب اومده بود رو شماره میزدم و مشخص میکردم که به کدوم درس مرتبطه؛ همچنین اعلام مربوط به همون درس رو هم میخوندم. در مرحله بعدی، برای بعضی از درس ها که معنی کلماتشون در کتاب درسی نیومده بود (مثل شعر ها یا متون ادبی قدیمی)، مفهوم بیت ها و عبارات و... رو از روی کتاب کمک درسیام میخوندم. سپس با فاصله دو یا سه روز، سراغ تست های قرابت اون درس میرفتم و در کنار تست ، هر هفته کلمات و اعلام رو هم مرور میکردم.
برای روش مطالعه آرایه هم از چند ماه مونده به کنکور، هر دو یا سه روز، 15 الی 20 تا تست آرایه از روی کتاب تستم حل میکردم.

با خوندن مقاله بهترین روش مرور درس ادبیات، می تونید با اصول صحیح مرور کردن آشنا بشید.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور ریاضی

نگین سادات اشرفی (رتبه 431 منطقه 1 کنکور ریاضی 97) - درصد ادبیات کنکور: 89%

من برای مطالعه ادبیات کنکور ریاضی ابتدا کتاب درسی رو به طور کامل میخوندم و تمریناتش رو حل میکردم. سپس جزوه دبیر رو میخوندم و تست میزدم.
من با کتاب زرد عمومی، سراغ جمع بندی ادبیات کنکور ریاضی رفتم.

بهترین منابع ادبیات فارسی کنکور رو می تونید تو این مقاله پیدا کنید.

کتاب درس نخون

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور ریاضی

مریم علی کرمی (رتبه 243 منطقه 1 کنکور ریاضی 97) - درصد ادبیات کنکور: 81%

من این درس رو به صورت موضوعی می خوندم. برای تاریخ ادبیات، هر روز در مسیر رفت و آمدم اون رو مطالعه میکردم. برای روش مطالعه لغات، لغات ستاره دار انتهای کتاب رو میخوندم و اون ها رو در متن کتاب درسی پیدا میکردم.
برای قرابت معنایی و مفهوم، سعی می کردم مفهوم جملات مهم کتاب رو در کنارشون یادداشت کنم و در هفته تعداد زیادی تست مفهوم بزنم و به نظرم تعداد تست بیشتر در نحوه مطالعه ادبیات کنکور، تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت من داشت.

مقاله روش صحیح مطالعه دروس حفظی می تونه شما رو بیشتر برای مطالعه این درس راهنمایی کنه.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور انسانی

محمدحسن نظری (رتبه 5 ایثارگران کنکور انسانی 97) - درصد ادبیات اختصاصی : 80%

به عنوان یک نحوه مطالعه ادبیات فارسی، برای مبحث تاریخ ادبیات از خلاصه استفاده میکردم. به طور ثابت و مداوم از آرایه تست میزدم. کلمات ایهام دار رو مطالعه میکردم. عروض و قافیه رو خیلی دوست داشتم. در مبحث قرابت هم به صورت پیوسته تست میزدم.

روش مطالعه ادبیات رتبه ها

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور تجربی

علی بزرگ زاده (رتبه 13 منطقه 2 کنکور تجربی 97) - درصد ادبیات کنکور: 85%

من این درس رو به صورت موضوعی میخوندم.
روش مطالعه آرایه: هر شب این مبحث رو میخوندم و 10 تا تست میزدم.
روش مطالعه قرابت معنایی: کتاب درسی رو میخوندم و تست های کنکور این مبحث رو حل میکردم.
روش مطالعه لغت: واژه های انتهای کتاب رو میخوندم و لغات اضافی که در کتاب های کمک درسی بود رو هم بررسی میکردم.
روش مطالعه تاریخ ادبیات: برای پیشرفت در این مبحث، درآمد های هر فصل رو به خوبی میخوندم.

در همین زمینه بیشتر بخوانید: روش مطالعه دین و زندگی رتبه های برتر

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور ریاضی

امیررضا وظیفه (رتبه 5 منطقه 1 کنکور ریاضی 97) - درصد ادبیات کنکور: 83%

به نظرم بهترین روش مطالعه ادبیات کنکور، اینه که به صورت موضوضعی خونده بشه. برای مبحث لغت، از اون جایی که از لغات غیر ستاره دار هم سوال طرح میشه، قطعا خوندن لغات آخر کتاب کافی نیست. برای این بخش من یه دفترچه تهیه کرده بودم و هر لغت غیر ستاره داری که توی آزمون های آزمایشی یا کنکور سال های قبل اومده بود رو به اون دفترچه اضافه میکردم. برای املا هم دقیقا همین کار رو میکردم. اول لغاتی که تحت عنوان املا بود رو می خوندم، بعد تست زنی رو شروع میکردم. هم چنین سعی می کردم توی یه برگه جداگونه اون کلمه رو با کلمات مشابهش بنویسم.

برای روش مطالعه تاریخ ادبیات هم تنها نکته ای که وجود داره اینه که مطالب باید خیلی زیاد تکرار بشوند. یعنی باید یه مبحث تاریخ ادبیات رو چندین بار در فواصل زمانی مختلف بخونید و مجددا مرور کنید. به عبارتی یک ساعت تاریخ ادبیات خوندن فایده زیادی نداره و بهتره به جاش اون مبحث توی ۴ تا یه ربع، یا ۳ تا بیست دقیقه در زمان های متفاوت خونده بشه. چون مطالب با تکرار کردن در ذهن تثبیت میشوند.

درباره روش مطالعه قرابت، اگه مفاهیم کتاب درسی رو خوب یاد بگیرید، با تست زدن نتیجه میگیرید و بهتر میشید. من خودم سه بار در هفته، هر بار 20 تا تست قرابت میزدم و این یک عادت همیشگی من بود و درنهایت هم سر جلسه کنکور مشکلی نداشتم.

برای آرایه هم روش مطالعه من شبیه قرابت بود. البته برای آرایه های دور از ذهن، مثل ایهام و ایهام تناسب یه جدول درست کرده بودم و مینوشتم که چه چیزهایی ایهام ساز هستند. در مجموع آرایه بخش سختیه و به زمان و مطالعه و تمرین مستمر نیاز داره.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور تجربی

امیررضا براتی (رتبه 1 منطقه 2 کنکور تجربی 97) - درصد ادبیات کنکور: 95%

بهترین نحوه مطالعه ادبیات، موضوعی خوندن این درس هست. در مباحث قرابت معنایی ، زبان فارسی و آرایه های ادبی بیشتر تمرکزم بر روی تست زدن بود. در مباحث املا ، لغت و تاریخ ادبیات بیشتر بر روی خوندن و حفظ کردن وقت میگذاشتم و تمرکز میکردم.

با روش مطالعه عربی رتبه های برتر آشنا شوید.

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور تجربی

مهدی رئوفی (رتبه 26 ایثارگران کنکور تجربی 97) - درصد ادبیات کنکور: 67%

من در نحوه مطالعه ادبیات خودم بیت های کتاب درسی رو با استفاده از کتاب کمک آموزشی تحلیل میکردم. سپس تعداد زیادی تست میزدم. همچنین مباحث مختلف رو به صورت موضوعی و جداگونه مطالعه می کردم تا تونستم از ادبیات فارسی کنکور تجربی نتیجه نسبتا مناسبی بگیرم

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور تجربی

سارا باقریه (رتبه 13 منطقه 1 کنکور تجربی 97) - درصد ادبیات کنکور: 86%

هرچه علاقه بیشتری هنگام مطالعه این درس داشته باشیم، راحت تر اون رو می‌ فهمیم و نتیجه بهتری می گیریم. برای مطالعه قرابت باید به مفهوم ابیات توجه کرد که با این کار فهمیدن و پیدا کردن آرایه ها هم راحت تر میشه. برای قرابت و آرایه و دستور، هر روز تعداد تست مشخصی در نظر می گرفتم و کم کم روی موضوعات مختلف مسلط می شدم.

روش خواندن ادبیات کنکور رتبه ها

روش مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور تجربی

امیرحسین زمردی (رتبه 50 منطقه 1 کنکور تجربی 97) - درصد ادبیات کنکور: 76%

درس ادبیات از دو بخش حفظی و مفهومی تشکیل شده و من در روش مطالعه ادبیات کنکور خودم، دروس حفظی رو از کتاب درسی میخوندم و دروس مفهومی رو تست میزدم تا با ایده طراحان سوال آشنا بشم.

می تونید با استفاده از مقاله های روش مطالعه رتبه های برتر کنکور از راهنمایی های بیشتری استفاده کنید.

پیشنهاد فوق العاده یادگیری مهارت آزمون دادن به سبک حرفه ای ها

رتبه های برتر کنکور، جدا از دانشی که از مطالعه زیاد و اصولی درس ها به دست میارن، مهارت های دیگه ای هم دارند که باعث موفقیتشون تو کنکور میشه. بله شاید تعجب کنید که اینو میگم. اما موفقیت در کنکور فقط به علم و دانش وابسته نیست و مهارت های مختلف می تونه توی نتیجه و رتبه شما تاثیرات زیادی بذاره. یکی از این مهارت ها، مهارت مدیریت آزمون هست. مدیریت آزمون به شما توانایی کنترل زمان، مدیریت استرس و ... رو میده و به شما کمک می کنه تا بهترین عملکرد خودتون رو در آزمون ها نشون بدید. برای اینکه این مهارت رو یاد بگیرید، کافیه که تو کارگاه آفلاین مدیریت آزمون شرکت کنید تا بتونید با تمام نکات و جزئیات مدیریت آزمون آشنا بشید. این کارگاه توسط یک مشاور کنکور حرفه ای و با تجربه برای شما ارئه خواهد شد و تمام نکاتی که برای شرکت در آزمون ها و کنکور نیاز دارید رو به شما آموزش خواهد داد.

دوره مجازی مدیریت آزمون

سخن پایانی:

خب با طرز مطالعه ادبیات کنکور تعدادی از رتبه های برتر آشنا شدید. چیزی که الان مهمه اینه که از این روش های صحیح و تاثیر گذار خواندن ادبیات فارسی استفاده کنید و تو روند مطالعه خودتون تاثیر بدید، اگه هم فکر می کنید که این مقاله به دوستتون می تونه کمک بکنه، براش بفرستید. اگر هم تجربه مشابهی داشتید که ازش نتیجه گرفتید، خوشحال می شیم که برامون بنویسید. در ضمن می تونید تو بخش نظرات، هر سوالی از نحوه خواندن ادبیات کنکور و اصولش داشتید بپرسید تا مشاورای ما بتونن شما رو راهنمایی کنن.

سوالات متداول:

  • چگونه ادبیات را برای کنکور بخوانیم؟

  • روش های مطالعه ادبیات برای کنکور

  • تاثیر مطالعه درست ادبیات برای کنکور


برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره تحصیلی بارسا
( مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری ) با شماره 22677917-021 تماس بگیرید
یا عدد 66 را به سامانه 3000909030 ارسال کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.