چرا انگیزه درس خوندن نداریم و حل نفرت از درس خواندن

انگیزه برای درس خوندن

خیلی از شما به جملاتی مثل «از درس خوندن متنفرم» و اصلا « حالم از درس خوندن به هم میخوره» و «از درس خوندن خسته شدم» و... همذات پنداری می کنید. تمام جملات اینطوری تو دلشون یه منظور مشترک دارن: «انگیزه ی درس خوندن ندارم»! تا وقتی هم که کسی انگیزه ی درس خوندن یا هر کار دیگه ای رو نداشته باشه، هیچ مهارت و تکنیک و تلاشی کمکش نمیکنه که اون کاروانجام بده. فرض کنید انگیزه سوخت ماشینتونه.

یا یه مثال بهتر،: اگه به شما 20 هزار تومن پول بدن تا 5 پله رو بپرید پایین، این کار رو انجام می دید؟ حتما این کار رو می کنید، چون آسونه. نه!؟ حالا اگه 20 هزار تومن بدن، ولی اگه ازتون بخوان 1 طبقه رو پایین بپرید چی؟ قطعا این کار رو نمی کنید! چون دست و پاتون می شکنه. حالا اگه در یک ساختمان باشیم که در حال آتش گرفتنه و تنها راه نجات ما پایین پریدن از یک طبقه ست چی؟ برای نجات جونمون این کار رو می کنیم. درسته؟ چرا بار اول در جواب این که پایین بپریم گفتیم نه و بار دوم قبول کردیم با اینکه خطر در هر دو یکسانه؟ ساده ست، چون هدف ما متفاوته و انگیزه و دلیلمون فرق کرده. دیدید انگیزه داشتن چقدر همه چیزو تغییر میده؟ 

پس اگه این روزا همش می پرسید حوصله درس خوندن ندارم چیکار کنم و اصلا عاقبت درس خوندن تو ایران چیه و ... این مقاله رو بخونید تا ببینید آیا طبق حدس ما، انگیزه درس خوندنتون رو از دست دادید یا نه و اصلا علت بی انگیزیگی برای درس خوندن و راه های انگیزه پیدا کردن برای درس خوندن چیه. 

فهرست مقاله:

  • چطور بفهمم از درس خوندن خسته شدم

  • چرا دانش آموزان انگیزه درس خوندن ندارن؟

  • چرا نوجوانان از درس خوندن متنفر هستن؟

  • حوصله درس خوندن ندارم چیکار کنم

  • مولفه های انگیزه

  • چطوری انگیزه درس خوندن در دانش آموزان افزایش بدیم


چطور بفهمم از درس خوندن خسته شدم

ویزگی های رفتاری افرادی که انگیزه درس خوندن ندارن

تا حالا به همکلاسی هات دقت کردی؟ بعضی هاشون خیلی خوب درس می خونند و سرکلاس به درس معلم خوب گوش میدن. بعضی هاشون هم اصلا حوصله درس خوندن و سرکلاس نشستن رو ندارند. دلیل این تفاوت رفتاری برمی گرده به انگیزه درس خوندن در دانش آموزان. انگیزه (motivation) همون نیرویی هست که ما رو وادار می کنه به خواسته هامون برسیم و برای رسیدن به اهدافمون تلاش کنیم. تاثیر نداشتن انگیزه برای درس خوندن در نوجوانان این هست که، احساس می کنن  از درس خوندن بدشون میاد و حال درس خوندن ندارن. چند تا از نشونه های نداشتن انگیزه برای درس خوندن د دانش آموزان و بی علاقگی به درس رو بواتون اینجا نوشتیم:

  • دانش آموزان اغلب کارهاشون رو ناتمام می گذارند.

  • کارها و تکالیفی رو که به عهده دارن، انجام نمی دهن.

  • نوجوانان اگه به مشکلی بربخورن، برای حل کردنش تلاشی نمی کنن و از روش حل مشکل بی بهره هستن.

  • نمی تونن برای خودشون تصمیم بگیرند.

  • منتظرن دیگران به اون ها کمک کنن.

  • بی‏ توجه و بی دقت کارهاشون رو انجام میدن.

  • برای انجام ندادن وظایف و تکالیف بهونه میارن.

  • از مسئولیت فرار می کنن.

  • نمی تونن برای کارهایی که قراره انجام بدن یا در آینده می خوان انجام بدن برنامه ریزی کنن.

  • اغلب اوقات در رویا هستن.

  • تمرکز پایینی در انجام کارها یا تکالیف دارن.

  • برای انجام کاری داوطلب نمیشن.

این موارد فقط بخشی از نشانه های نداشتن انگیزه برای درس خواندن و مطالعه در دانش آموزان هست.

کتاب برنامه ریزی با دوربین مداربسته

چرا دانش آموزان انگیزه درس خوندن ندارن؟

دانش آموزان باید ببینن که چه مسئله ای باعث شده بی انگیزه بشن؟ چی می شه که وسط درس خوندن بی حوصله می شین، یا میگن اصلا حال درس خوندن ندارم؟ نوجوانان مدت ها برنامه ریزی می کنن که درس رو شروع کنن، اما هی امروز و فردا می کنن و انگار اون فردا هیچ وقت برای آن ها نمی رسه. همین مسئله رو ما می تونیم در رژیم گرفتن یا کارهای دیگه هم ببینیم. در این جور مواقع لازمه که بشینیم فکر کنیم که چی باعث این می شه که ما کارمون رو انجام ندیم یا عقب بندازیمش.  بعضی ها ممکنه حوصله درس نداشتن و بی انگیزگی رو صرفا به تنبلی ربط بدن و خودشونو راحت کنن. اما بسیاری از دانش آموزها هستن که وقتی کتاب رو باز میکنن خسته ترین آدم دنیان، اما وقتی کتابو می بندن حوصله ی همه چیز دارن. بنابر این بیاید یه کم باریک بین تر باشیم. در مورد بهترین دبیرستان دخترانه در نهران بیشتر بدانید.

چرا نوجوانان از درس خوندن متنفر هستن؟

بعضی از دلایل بی علاقگی و بی حوصلگی برای درس خوندن اینا هستن:

1) ناامیدی: که یکی از دلایل نداشتن انگیزه برای درس خواندن در دانش آموزان هست ممکنه به خاطر کمبود اعتماد به نفس یا سخت بودن شرایط باشه، و نوجوان به این نتیجه رسیده باشه که تلاشش فایده نداره و درس خوندن براش بی اهمیت و کسل کننده جلوه کنه.

2) بی هدفی: یکی دیگر از علت های نداشتن انگیزه برای درس خواندن در نوجوانان هست که اگر برنامه ای برای آینده نداشته باشید یا اون برنامه، در واقع فقط یه رویای بررسی نشده باشه که براش تلاشی نمی کنید، درس خوندن هم براتون بی معنی خواهد شد.

3) اضطراب: اضطراب کلا یکی از هیجانات فریبکار انسانه که بسیاری از اوقات خودشو پشت حس ها و رفتارهای دیگه قایم میکنه. نفرت از درس خوندن گاهی ممکنه نشونه ی اضطراب بالای ما برای درس خوندن و اهمیت دادن بیش از حد بهش باشه که باید مورد بررسی و درمان قرار بگیره. 

4) باورهای غلط: هم از عوامل نداشتن انگیزه برای مطالعه در دانش آموزان است بسیاری اوقات ممکنه ما خشممون از خانواده، معلم یا اجتماع رو به درس خوندن ربط بدیم و به خاطر شرایط نامناسب، از درس متنفر باشیم، بدون اینکه توجه کنیم درس نخوندن، کمکی به حل مشکل ما با شرایط و دیگران نمیکنه، بلکه سدی تو مسیر پیشرفت خود ما میشه و بهمون آسیب میزنه.

5) استعدادیابی نادرست: یه مشکل بزرگ که گاهی علاوه بر دانش آموز، تاثیر افکار و عملکرد مدارس و خانواده ها هم هست، قربانی کردن استعدادها و علایق شخصی دانش آموز به خاطر نوعی تعصب و طرز فکر قدیمی در مورد رشته های تحصیلیه. با استعدادیابی غلط و پا گذاشتن تو مسیر اشتباه، ممکنه یه گرافیست خوشحال و موفق تبدیل به یه دانشجوی افسرده تو رشته ی ریاضی بشه که همیشه پشت کنکور میمونه. 

با خوندن کتاب « درس نخون» از دکتر علی میرصادقی ممکنه کلی انگیزه برای درس خوندن پیدا کنید.

حوصله درس خوندن ندارم چیکار کنم

حال و حوصله و انگیزه نداشتن، سرطان نیست! ولی یه حس چسبنده و مصری و سمجه که برای جنگیدن باهاش پشتکار لازمه. بیایید بیبینیم چطور میشه باهاش جنگید و چگونه انگیزه درس خوندن داشته باشیم. می تونیم از یک برنامه ریزی مناسب استفاده کنیم و خودمون رو متعهد کنیم که کار مورد نظر رو انجام بدیم. مثلا می تونیم با دوستمون که در درس هاش موفقه قرار بگذاریم که ساعاتی رو باهم درس بخونیم یا باهم بریم کتابخونه. می تونیم برای خودمون یه برنامه درسی بنویسیم و اون رو جلوی چشممون بگذاریم و آخر روز ببینیم چقدر به اون برنامه عمل کردیم. یادتون باشه که همیشه وقتی می خواهیم کاری رو شروع کنیم، ممکنه در شروع نتونیم اون کار رو درست و کامل انجام بدیم؛ دلسرد نشید و ادامه بدید و مطمئن باشید با گذشت زمان اوضاع بهتر میشه. پس به جای اینکه دوباره بگید حوصله درس خوندن ندارم، بیایید چن تا نکته ی اثرگذار تو حس درس خوندنو با هم مرور کنیم:

انگیزه برای درس خوندن

به فکر سلامت فکری و جسمانی تون هم باشید.

وقتی می خواهیم یک کار رو در طولانی مدت انجام بدیم، طبیعیه که بدن و فکر ما به دلیل مسائل مربوط به اون کار خسته میشه. پس لازمه که گاهی به خودمون استراحت بدیم و از اون کار دور بشیم. ورزش کردن، رفتن به پارک، و تفریحات این چنینی می تونه به ما کمک کنه. برنامه ریزی ما نباید جوری باشه که به سلامت ما آسیب بزنه و ضرر برسونه. بی حوصلگی برای درس خوندن شاید یه اعتراض از سمت بدن باشه که بخواد بگه بابا بیث خیال درس خوندن، یه ذره به من هم توجه کن! پس لطفا تاثیر ورزش در یادگیری رو دست کم نگیرید.

حتما بخونید: استراحت برای کنکوری ها

مراقب افکارتون در مورد درس خوندن باشید.

گاهی ممکنه احساس دلسردی و ناامیدی کنیم، ممکنه فکر کنیم که مهم نیست چقدر تلاش کنیم، در نهایت موفق نمی شیم. یا ممکنه نظرات دیگران باعث بشه از کارمون ناامید بشیم. در این وضعیت اعتماد به نفس دانش آموزان پایین میاد و انگیزه درس خوندن و تلاش کردن رو از دست میدن. اگر در چنین شرایطی قرار گرفتید، بهتره کمی به خودتون استراحت بدید، به راهی که طی کردید تا به این جا برسید و موفقیت هاتون فکر کنید و افکار منفی رو از ذهنتون دور کنید.

مهم ترین قسمت راه کسب انگیزه برای درس خوندن کجاست؟

میانه راه قسمت سخت و مهم راهیه که قراره طی کنیم. چرا مهم و سخته؟ به خاطر اینکه در این جا ما دیگه مثل اول راه هیجان زده نیستیم و شاید اون انگیزه اولیه رو نداشته باشیم. ممکنه با فکر کردن به انتهای راه و تلاشی که برای رسیدن به اون جا لازمه، احساس خستگی کنیم و ناامید شیم. گرچه هنوز نیمه راه هستید، اما می تونیند با فکر کردن به نتیجه ای که در آخر راه به اون می رسید، انگیزه تون رو به دست بیارید. برای آشنایی با بهترین دبیرستان دخترانه در نهران کلیک کنید.

مولفه های انگیزه داشتن برای درس خواندن در دانش آموزان

یه کم آشنا شدن با مسائلعلمی درباره انگیزه، میتونه باعث شه بیش تر حوصله درس خوندن پیدا کنید. بیایداز مؤلفه‌های انگیزه شروع کنیم. انگیزه 3تا مولفه داره. 

چگونه برای درس خواندن انگیزه داشته باشیم؟

بهترین دبیرستان دخترانه تهران کجاست؟

1. جهت: انگیزه باعث میشه رفتارهای انسان هدف و جهت خاصی داشته باشه و واضح تر بشه. مثلا کسی که انگیزه اش از دانشگاه رفتن وقت گذرونیه، کمتر میره سر کلاس ها، زیاد غیبت می کنه و سرکلاس به حرف استاد خوب گوش نمی کنه. در مقابل کسی که انگیزه اش مدرک عالی گرفتنه جوره دیگه ای رفتار می کنه. بنابراین انگیزه به رفتارهای ما جهت خاصی میده.

2. پافشاری: موقع هایی هست که در برابر مشکلاتی که سر راهمون هستند نیاز به انگیزه داریم تا پافشاری کنیم و مشکلات رو پشت سر بگذاریم. مثلا برای بعضی از ما یادگیری زبان ممکنه سخت باشه. اما اگه انگیزه لازم رو داشته باشیم و یادگیری مون رو ادامه بدیم و پافشاری کنیم، می بینیم که می تونیم از پسش بر بیاییم؛ هرچند که اولش سخته.

3. شدت: گاهی برای رسیدن به اهداف باید با سرعت عمل و یا شدت بیشتری تلاش کنیم تا بتونیم سریع تر به هدف هامون برسیم. مثلا اگه می خواهیم در مبحث زبان انگلیسی بیشتر پیشرفت کنیم، باید هرروز براش وقت بگذاریم، تمرین کنیم، کلاس بریم، فیلم زبان اصلی ببینیم و...

دوره آفلابن افزایش اعتماد به نفس نوجوانان

برای اطلاع درباره تفاوت انگیزه و انگیزش ، حتما مقاله انگیزش تحصیلی رو مطالعه کنید.

چطوری انگیزه درس خوندن در دانش آموزان افزایش بدیم

  1. یه جای مناسب برای درس خوندن پیدا کنید که آروم باشه و وسائلی که حواس شما رو پرت می کنه در اون جا نباشه. در اون قسمت حتما میز و صندلی برای استفاده تون قرار بدید. اگه در نزدیکی محل زندگی تون کتابخونه وجود داره، می تونید به کتابخونه برید و درس بخونید.

  2. اگه می خواید از خودکار، ماژیک، برگه یا کتاب خاصی استفاده کنید، اون ها رو قبلا دم دستتون آماده بگذارید. اگه بخواهید مدام برید خودکار یا ماژیک بیارید یا دنبال اون ها بگردید، حواستون پرت میشه و از فضای درس خوندن بیرون میایید. حتما مقداری تنقلات سالم و آب کنارتون داشته باشید تا انرژی بدنتون رو تامین کنید. منظور از تنقلات سالم، میوه و مغزهایی مثل گردو، بادام و ... هستند؛ نه شیرینی و پفک و چیپس!

  3. تلفن همراه خودتون رو خاموش یا بی صدا کنید و سعی کنید اون رو دور از دسترس خودتون بگذارید تا حواستون پرت نشه.

  4. اگه لازمه که برای درسی که در حال مطالعه کردن اون هستید از اینترنت استفاده کنید، از اون مطالب قبلا پرینت بگیرید تا به بهانه جست‌و‌جو برای اون مطلب، حواستون به مطالب دیگه در اینترنت نره و به جای درس خوندن مشغول جست و جوی اینترنتی در سایت های ورزشی و سایر سایت ها بشید.

  5. برای خودتون اهداف دست یافتنی و معیّن بگذارید.

  6. برای خودتون برنامه درسی درست کنید و به اون پایبند باشید. حتما برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. اگه دوست دارید درباره اهمیت و روش اصولی برنامه ریزی بیشتر بدونید، پیشنهاد می کنیم حتما مقاله برنامه ریزی برای کنکور رو که در موسسه آموزشی بارسا تهیه شده مطالعه کنید.

  7. درس هاتون رو در طول زمان تقسیم بندی کنید و هر دفعه بخش های کوچکی از اون رو بخونید و مطالب رو جمع نکنید تا زیاد بشن و برای مطالعه اون ها به مشکل بربخورید.

  8. با اطرافیانتون صحبت کنید و اون ها رو توجیه کنید که در این زمان مشخص و این محل قراره درس بخونید تا اون ها مزاحمتون نشن و حواس شما رو پرت نکنند.


سخن پایانی:

تو این مقاله در مورد نشانه های نداشتن انگیزه برای درس خواندن و مطالعه در دانش آموزان و مولفه های انگیزه صحبت کوتاهی کردیم با دانش آموزهایی که میگن از درس خوندن متنفرم چیکار کنم و سعی کردیم دلایل بی انگیزگی برای درس خوندن رو بررسی کنیم و بعد بینیم چطوری انگیزه درس خوندن پیدا کنیم. اگه این مقاله براتون مفید بود برای دوستانتون ارسالش کنید.

سوالات متداول:

  • چرا هنگام مطالعه خسته میشم؟

  • چطور انگیزه درس خوندنم رو افزایش بدم؟

  • تاثیر عزت نفس بر انگیزه درس خواندن؟

برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره تحصیلی بارسا
مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری ) با شماره ۲۲۶۷۷۹۱۷-۰۲۱ تماس بگیرید
یا عدد 
۶۶ را به سامانه ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰ ارسال کنید.

نظرات کاربران
مها

سلام من پشت کنکوریم رشته انسانی
دو ماه دیگه کنکور دارم ولی همش دستو پاشکسته درس خوندم الانم همچی یادم رفته و از نتیجه و آیندم میترسم نمیخوام اتفاق سال گذشته دوباره برام تکرار بشه نمیخوام بقیه بگن از پس همین رشته انسانی که بقول خودشون فقط باید حفظ کنی و سختی نداره
از خودم بدم میاد چند ماهه صبح زود که از خواب بیدار میشم همش با استرس و اضطرابه و شبا خواب خوبی ندارم چند بار بیدار میشم موقع درسخوندن آرامش ندارم نمیتونم تمرکز کنم همش گریه ام میگیره
چیکار کنم

0 0

مدیر سيستم

سلام وقتتون بخیر، مطمئنا بررسی وضعیت و راهکار ها در یک کامنت امکان پذیر نیست پیشنهاد میکنم از مشاور تحصیلی راهنمایی بگیرید

0 0

مهسا

سلام خسته نباشید من کلاس یازدهم انسانی هستم اصلا انگیزه وحوصله برای درس خوندن ندارم شاید دلیلش به خاطر سنگینی بودن درس باشه میشه کمک کنید

14 0

مدیر سيستم

سلام وقتتون بخیر باشه، برای بررسی علت های مشکلات حال حاضر و اصلاح ویادگیری روشها و راهکارهای درست مطالعه پیشنهاد میکنم از مشاور تحصیلی راهنمایی بگیرید

0 3

فاطمه

من سه تا امتحان واحد مونده دارم و از هفتم راهنمایی تا سوم دبیرستان غیر حضوری خوندم چون فقط برای امتحان ها رفتم به مدرسه کلا ذهنم تنبل شده و کلا انگیزه برای درس خوندن ندارم و هدف خواصی ندارم میخوام فقط دیپلم بگیرم بعد برم سراغ کارهای هنری و این سه تا کتابو اصلا نمیتونم پاس بشم حفظیاتم کلا صفر شده اصلا تمرکز ندارم مطالبتون عالی بود ولی بازم بی انگیزه ام ممنون میشم راهنماییم کنید

2 1

مدیر سيستم

سلام وقتتون بخیر باشه، برای ایجاد تغییر در عادت ها و اصلاح ویادگیری روش درست مطالعه حتما پیشنهاد میکنم برای بهبود وضعیت تحصلیتون از مشاور تحصیلی راهنمایی بگیرید

1 5

غلام

سلام من کلاس نهم هستم نمره هایم در هشتم و نهم بیست بود ولی الان نمرات ام پایین آمده چه کار کنم
لطفا کمک ام کنید ‌. ممنون

7 2

مدیر سيستم

سلام وقتتون بخیر باشه، همونطور که میدونید امکان پاسخدهی به سوال شما دریک کامنت وجود نداره اما حتما پیشنهاد میکنم برای بهبود وضعیت تحصلیتون از مشاور تحصیلی راهنمایی بگیرید

2 8

Qzl

سلام من کلاس نهم هستم و امسال انتخاب رشته دارم اما انگیزه برای درس خوندن ندارم یعنی خیی دلم میخواد بخنونم و علاقه شدیدی به درس دارم اما امروز و فردا میکنم و شروعش نمیکنم لطفا میشه بهم کمک کنید

3 0

مدیر سيستم

سلام وقتتون بخیر، پیشنهاد میکنم هرچه زودتر از راهنمایی های مشاور برای ادامه مسیرتون استفاده کنید

1 0

Ali Sadeghi

سلام وقتتون بخیر من کلاس یازدهم تجربی هستم
از کلاس اول تا دهم توی یه مدرسه بودم اما بعدش مدرسمو عوض کردم توی اون مدرسه تعداد بچه های کلاسمون کم بود و من هم با بچه ها خیلی دوست بودم و هم اینکه درسم هم خیلی خوب بود
اما الان هم خالم خوب نیست هم درسم افتضاح‌ شده هر چی میخونم تاثیر نداره دیگه واقعا نمیدونم باید چیکار کنم
ممنون میشم جواب بدین

1 2

مدیر سيستم

سلام وقتتون بخیر، همون طور که میدونید در یک کامنت امکان بررسی دقیق مشکلات و ریشه یابی وجود نداره، توصیه میکنم از مشاور برای دریافت کمک حرفه ای استفاده کنید

1 5

ناشناس

سلام ممنون از مقاله تون . ولی احساس میکنم رو من عمل نمیکنه چون من اسم درس و تکلیف میاد اعصابم خورد میشه .
من یه هفتمی هستم تا پارسال درس میخوندم و همه جا قبول شدم ولی امسال اصلا اصلا حوصله ندارم.
خودمم میدونم چرا چون هدفی ندارم . منی که میخوام برم هنر رشته مجسمه سازی نمیدونم چرا باید عربی یا زیست یا ادبیات یاد بگیرم . به خاطر همین اصلا انگیزه ندارم درس رو بخونم یا تکلیفاشو بنویسم .
شما میتونین راهنماییم کنین؟

5 1

مدیر سيستم

سلام وقتتون بخیر شما با داشتن مشاور میتونید راجب ارزشهاتون، اهدافتون و یادگیری نظم و تعهد در عملکرد خودتون بهبود ایجاد کنید

0 3

حدیث

سلام خسته نباشید
من امسال دوازدهم انسانی هستم از اول به این رشته علاقه ای نداشتم و همیشه دلم میخاست تجربی برم علاقه که به درس های شیمی و زیست دارم به فلسفه منطق ندارم همون سال اول خاستم تغییر رشته بدم که بخاطر دلایلی پشیمونم کردنم الانم که امسال کنکور دارم هیچ هدفی ندارم هیچ انگیزه واسع درس خوندن ندارم نمیدونم چکار کنم ممنون میشم کمکم کنین

12 3

مدیر سيستم

با سلام ، خیلی متاسفم که نتونستید تا الان در رشته مورد علاقتون تحصیل کنید . اما شما میتوانید با توجه به علاقتون در دانشگاه رشته مورد نظر را انتخاب کنید. بهتر است در این خصوص از مشاوران تحصیلی بارسا کمک‌ بگیرید .

0 2

setaysh

سلام من کلاس هفتم هستم درسم تا پارسال عالی بود خیلی خر خون بودم اصلا از درس زده نمی‌شدم ،شاید با خودتون بگید کلاس هفتم که خیلی آسونه ،نه برای هرکس هر شروعی سخته و هر متوسطه ای
اما الان که اومدم کلاس هفتم اصلا انگیزه ندارم درسم افت کرده و اینکه بچه درس خونا خیلی مسخرم میکنن واقعا می‌خوام ترک تحصیل کنم


میشه یه راحلِ کاربردی و عملی بهم بدید
سپاس❤️

10 1

مدیر سيستم

سلام وقت بخیر ممنونم که با ما درمیان گذاشتید سوال شما بسیار مهم و تخصصی هست با مشاورین مرکز تماس بگیرید و چون احتیاج به پشتیبانی تخصصی هست

2 6

سارا

واقعا عالیه بین ایندهمه مطلب ک خوندم این از همه بهتر و اموزنده تر بود خیلی ممنون از دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا🥰

65 18

مدیر سيستم

ممنون از نظر خوبت سارا جان و خوشحالیم که مطالب برات مفید بوده
برات بهترین ها رو آرزو داریم

52 16

saharrr

سلام.من پایه دهم هستم.خیلی درس میخونم وعلاقه زیادی به درس و مشق دارم و لی همیشه نمره هام اونجور که میخام نمیشن احساس میکنم عزت نفس پایینی دارم و هیچ انگیزه ای ندارم و از نظر خودم درس خوندنم بیهوده س.و از الان برای کنکور خیلی استرس دارم.میشه یه راهنمایی بکنید

87 15

مدیر سيستم

سلام سحر عزیز
روش هایی که تو این مقاله گفته شده رو امتحان کن.
موفق باشی

20 32

مراب

من واقعا دیگه خسته شدم الان یه دانش اموز پشت کنکوری ام و احساس میکنم هیچی روبه راه نیست و میخوام یکی بهم کمک کنه

68 6

مدیر سيستم

این مقاله رو برای همین نوشتیم
سعی کن از این راهکارها استفاده کنی و مطمئن باش نتیجه می گیری.
برات آرزوی موفقیت داریم

13 19

Fati

نمیدونم چطور انگیزه درس خوندن رو به دست بیارم😖

54 9

مدیر سيستم

از روش هایی که تو این مقاله و سایر مقالات پیشنهاد کردیم استفاده کن.
موفق باشی

13 38

Amirhossein

واقعا خیلی مطالب خوب و درستی گفتین!
خیلی متشکرم.واقعا دیدگاهم نسبت به درس عوض شد تا قبل از خوندن این مطالب فکر میکردم درس یه چیز مزخرف به درد نخوره و اگر فایده داشته چرا پدر ومادرمون نخوندن! اما وقتی این مطالبو خوندم کاملا نظرم عوض شد خیلی ممنون.🙂❤🙏🏻

24 11

نیما

سلام من سال دوازدهم رشته ی تجربیم و دو ماهه دیگه کنکور دارم و اصلا هیچ انگیزه و حوصله ای ندارم نمیدونم بخدا دلیلش چیه اصلا احساس میکنم اعتماد به نفسم پایین اومده خیلی تحت فشارم.

43 8

مدیر سيستم

سلام نیما جان
انگیزه قطعا بعد از نتیجه خوب به دست میاد و برای هیچ فردی ممکن نیست با نتیجه های غیرقابل قبول برای خودش با انگیزه تلاش کنه. اما‌ نکته مهم اینه که تلاش بدون انگیزه کار سختیه (البته غیرممکن نیست).
اما نتیجه خوب حاصل نمیشه مگر با تلاش زیاد شما. پس داشتن انگیزه و تلاش علت و معلول هم هستند. اما لزوما نباید انگیزه داشته باشی تا تلاش کنی. بلکه باید با تلاش حتی به سختی جلو بری تا بعد از نتیجه مطلوب، رضایت و انگیزه برای درس خوندن بیشتر هم ایجاد بشه.
درباره افزایش اعتماد به نفس هم ما یه دوره جامع اختصاصی برای دانش آموزان و نوجوانان تهیه کردیم که می تونی از منوی دوره های غیرحضوری بیشتر درباره اش اطلاعات کسب کنی تا دوباره اعتماد به نفست رو به دست بیاری.
برات آرزوی موفقیت داریم

23 9

...

سلام ممنون از مطلب خوبتون. من در تیزهوشان درس میخونم و تا تقریبا پارسال جز شاگرد های برتر کلاس بودم اما بخاطر مشکل خانوادگی شدیدی که برام پیش اومد دیگه اصلا انگیزه درس خوندن و حتی سرکلاس آنلاین بودن ندارم . خیلی نگرانم و هرکاری میکنم تا دوباره انگیزم برگرده اما متاسفانه نمیشه . احساس می کنم دارم از درسام و بقیه دوستام عقب میمونم . میشه لطفا کمکم کنید...

14 5

مدیر سيستم

دوست عزیزم سلام
پاسخ سوال شما به جوانب مختلفی بستگی داره و نیاز داریم بیشتر با شما و مشکلت آشنا بشیم.
بهت پیشنهاد می کنم با دفتر مرکزی ما تماس بگیری (۰۲۱۲۲۶۷۷۹۱۷) تا با یکی از همکاران مشاور سازمان ما در ارتباط باشی تا دقیق تر به سوال شما پاسخ داده بشه و بتونیم بیشتر کمکت کنیم.
برات آرزوی موفقیت داریم

6 7

سما

الان تازه مطلبتون رو خوندم امیدوارم فایده داشته باشه برام
و اینکه گفتین گوشیم رو خاموش کنم خیلی نظر خوبی بود ❤️❤️❤️❤️❤️❤️

کلاس نهمم

13 9

مدیر سيستم

خوشحالیم که مطالب برات مفید بوده سما جان
برات بهترین ها رو آرزو می کنیم

9 6

حسن

من کلا بی حسم خیلی سعی کردم به خودم انگیزه بدم ولی کلا،از زندگی نا امیدم ...... خودمم قبول کردم که نمیتونم .......
ولی بازم مطالبتون خیلی خوب بودن
تشکر

20 11

مهدی

واقعا عالییی بود مطالبتون خسته نباشید

5 3

مدیر سيستم

ممنون مهدی عزیز
خوشحالیم که تو سایت ما حضور داری و ما رو همراهی می کنی.
موفق باشی

8 4

مهدی مرودی

واقعا این مطالب مرا عوض کرد..
خیلی اموزنده و حرف نداشت
واقعا انگیزه بهتر شدن یادگیری مطالعه هستش

9 7

مدیر سيستم

باعث افتخار تیم بارسا ست که مطالب برای شما مفید بوده مهدی جان
امیدوارم موفق باشی

5 8

مهسا

سلام خسته نباشید.من انگیزه ای برای ادامه تحصیل ندادم نمیدونم چرافقط دوست دارم مطالبی که بهشون علاقه دارم روبخونم برای همین نمرات بقیه درسام پایین میشه واقعا نمیدونم چیکارکنم وقتی هم سراغشون میرم(سراغ درسای دیگه)هیچ ان.یزه ای برای خوندنشون ندارم....

16 4

مدیر سيستم

سلام مهسا جان
پاسخ سوال شما به جوانب مختلفی بستگی داره و لازمه بیشتر با شما و شخصیتت آشنا بشیم تا بتونیم راهنمایی ات کنیم. اگه فکر می کنی مطالب این مقاله برات کافی نبوده، پیشنهاد می کنم فرم انتهای صفحه رو پر کنی و درخواست مشاوره تحصیلی داشته باشی تا مشاوران ما بتونند بیشتر کمکت کنند.
موفق باشی

1 6

حنا

کلاس دهم رشته ریاضی هستم
مدرسه ی نمونه درس میخونم و به همین خاطر امتحانامون سختن و برخیاشون اصن تو کتاب نیس
همین باعث تضعیف اعتماد به نفس و انگیزم شده
اصن دست و دلم به درس نمیره برنامه میچینم ولی حال عملی کردنشو ندارم
کلا انگیزه و هدفمو از دست دادن
بعد از امتحانای ترم اول اصن نتونستم درس بخونم و تمام امیدمو نسبت ب کنکور از دست دادم
همش دنبال بهونم برا درس نخوندن

13 7

مدیر سيستم

امیدوارم خوب باشی حنا جان
تو کامنت شما تعدادی سوال‌ مطرح هست؛ مثل کمبود انرژی و انگیزه، نحوه مطالعه دروس و نگرانی از آینده که با توجه به تغییراتی که در سیستم آموزشی به دلیل کرونا پیش اومده احتمال رخ دادن این مشکلات رو بیشتر می کنه.
شاید داشتن دبیر خصوصی یا مشاور تحصیلی و منابع خوب به شما‌ کمک بیشتری کنه. به دلیل اینکه امتحانات نمرات مطلوبی از نظر شما‌ ندارند، پیشنهادم به شما تلاش مستمر + معلم های خصوصی در تک درس هایی هست که مشکل هستند.
برات بهترین ها رو آرزو داریم

3 3

asalyousefi113@gmail.com

دقیقااا منم همینجوری هست شرایطم و در مدرسه نمونه دولتی درس میخوانم خیلی بی انگیزه شدم ولی هدفم رو خیلی دوست دارم ولی نمیتونم این چندپقته براش تلاشی کنم این وضعیت بخاطر کرونا در من بوجود اومده و من و خیلی از دانش آموزان دیگر رو درگیر کرده و این خیلی سختهههه😢😭

8 5

Mohaddese

سلام ممنونم مطالبتون خوب بود
ولی من هنوز با اینکه هدفمو خیلی دوست دارم و میخوام پشتکار داشته باشم نمیتونم
همیشه بعد از یه مدت کوتاه برنامم بهم خورده

الان حتی از برنامه ریزی وحشت دارم چون باز منو یاده پوچ بودنم میندازه
از خودم بدم میاد ک هیچ کاری نمیکنم و روز ب روز بیشتر از هدفم دور میشم
ولی با این حال اصلا توانایی ندارم ک بتونم درس بخونم
امروز چند بار سعی‌کر م ب زورم ک‌شده درس بخونم ولی همش خوابیدم و تمام روز با بی حوصلگی تموم شد☹️😓

15 2

مدیر سيستم

سلام محدثه جان
به دلیل اینکه پاسخ به سوال شما بهتر هست به صورت شخصی داده بشه و نیاز داریم بیشتر با شما و شرایطت آشنا بشیم، بهت پیشنهاد می کنم که فرم انتهای صفحه رو پر کنی و درخواست مشاوره داشته باشی.
موفق باشی

2 6

آریا

من واقعا حوصله خواندن بعضی از دروس مثل فارسی عربی اینارو ندارم.

کلا از ۶ سالگی علاقه خاصی به کامپیوتر داشتم و شروع کردم.
از پارسال برنامه نویسی رو شروع کردم آیا واقعا لازمه برای رسیدن به موفقیت در رشته های کامپیوتر که حتما کنکور داد :/ چون اصلا هیچ کدوم از دروس به کامپیوتر مربوط نیست. :(

8 2

مدير سيستم

آریا جان شما برای رشته کامپیوتر می تونی در شاخه های فنی تحصیل کنی و به دانشگاه بری.
و از طرفی اگه واقعا دوست داری یه متخصص حرفه ای کامپیوتر بشی، باید بعضی سختی هایی که مطابق میلت نیست رو هم تحمل کنی. حتی تو دانشگاه هم همه دروس رشته کامپیوتر مرتبط با مسائل فنی کامپیوتر نیست. اما اگه بخوای به صورت آکادمیک تحصیل کنی، باید این دروس رو هم بگذرونی.
برات آرزوی موفقیت داریم

8 2

Erfan

سلام خسته نباشید.
میخواستم بگم که من کلاس نهم هستم و یه مدت گوشی نداشتم . الان کلی درس که باقی مونده هیچ تکالیف هم انجام ندادم و الان واقعا نمیدونم چه کار کنم .
اصلا وقت برای درس خوندن ندارم در صورتی که هر معلم دو سه تا درس داده اما من هنوز هیچ کدوم رو حتی نگاه نکردم !
خیلی به درس علاقه دارم اما نمیدونم چرا وقتی که پشت میز میشینم همش دلم میخواد پا شم و برم سراغ یه کار دیگه . خیلی از روش ها رو هم امتحان کردم . به خیلی از سایت ها سر زدم اما تغییری نکردم
من باید چه کار کنم؟
مشاور درسی میتونه کمکم کنه؟
اگه لازمه تا برم . چون تا حالا پیش مشاور تخصصی نرفتم

9 1

مدير سيستم

سلام عرفان جان
سوالاتی که پرسیدی نیاز به بررسی دقیق دارند. باید بیشتر با شما و شخصیتت آشنا بشیم تا بتونیم بیشتر و بهتر شما رو راهنمایی کنیم.
بهت پیشنهاد می کنم فرم انتهای صفحه رو پر کنی و تا مشاوران تحصیلی بارسا باهات تماس بگیرند و بتونیم بیشتر کمکت کنیم.
موفق باشی

2 2

پریا

عالی بود ولی من هنوزم انگیزه ای ندارم 😔😔😔😔

15 4

مدير سيستم

از راهکارهایی که توی این مقاله گفتیم استفاده کن پریا
مطمئنا باعث میشه بیشتر انگیزه بگیری.
برات بهترین ها رو آرزو می کنیم

3 4

مدير سيستم

ممنون که ما رو همراهی می کنی هستی عزیز
برات آرزوی موفقیت داریم

3 2

آوا

وای مرسی عالی بود اصلا هدف هام یادم رفته مرسی از مطالب مفید تون
باید با انگیزه میشدم
مرسی ازتون که دوباره هدف هامون یادم آوردین❤❤❤💝💝👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻

4 3

مدير سيستم

باعث خوشحالی ماست که مطالب برات مفید بوده آوا جان
دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا برات بهترین ها رو آرزو می کنه

2 2

ستاره

من مطالب زیادی درباره‌ی انگیزه برای درس خواندن ، خوندم و بین همشون این مطلب واقعاا عالی بود 😀👌👌🤗❤️

2 3

مدير سيستم

خوشحالم که مطالب برات مفید و موثر بوده ستاره جان
ممنون که ما رو همراهی می کنیم
دپارتمان مشاوره تحصیلی بارسا برات بهترین ها رو آرزو می کنه

0 1

زویا

خیلی خوب و گویا گفته شده است.
امیدوارم تاثیری در زندگی ام داشته باشد.
واقعا از این بی انگیزگی و افسردگی خسته شدم.

21 0

مدير سيستم

باعث خوشحالی ماست که مطالب برات مفید بوده.
وقتی با اراده و انتخابت دنبال خوندن چنین مطالبی هستی، حتما می تونی با انگیزه بیشتر درس بخونی.
برات بهترین ها رو آرزو می کنیم

2 2

امیر محمد

خیلی عالی خیلی استفاده کردم

4 1

مدير سيستم

خوشحالیم که مطالب برات کاربردی بوده امیر محمد عزیز
برات آرزوی موفقیت داریم

3 2

محدثه

ممنونم بابت مطالب خوبتون❤

2 1

Fateme

مطالبتون عالی بود خیلی ممنونم 😍

4 1

مدير سيستم

باعث افتخار ماست که مطالب برای شما مفید بوده فاطمه جان
امیدوارم موفق باشی

2 4

علی

مطالبت تون بسیار ب خبی و تمیز گفته شده
ممنون بابت همش 🖐

12 4

مدير سيستم

سلام علی جان
باعث خوشحالی ماست که مطالب مورد پسند شما بوده.
موفق باشید

4 7

مدير سيستم

باعث افتخاره که مطالب سایت علی میرصادقی براتون مفید بوده.
براتون آرزوی موفقیت داریم

8 11

مهدیه

واقعا مطالب شما کامل وخوب هست

11 6

مدير سيستم

ممنون مهدیه جان
باعث افتخاره که مطالب مورد پسندتون واقع شده
می تونید از سایر مقالات سایت هم استفاده کنید
موفق باشید

13 7

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.