10 روش مطالعه زیست به پیشنهاد رتبه های برتر

روش مطالعه زیست رتبه های برتر

مهم ترین درس کنکور تجربی، زیست شناسیه که برای قبولی تو رشته هایی مثل پزشکی یا پرستاری در دانشگاه های معتبر باید این درس رو خوب بلد باشید.اما همانطور که خیلی‌هامون میدونیم نه خوندن، نه خلاصه‌برداری و نه جمع بندی این درس کار آسونی نیست. با این حال، بودند کسایی که این کارها رو به شیوه‌ی خودشون انجام دادن با انگیزه، پشتکار و برنامه‌ریزی هدفمند، نه تنها درصدهای خوبی کسب کردند، بلکه رتبه برتر زیست هم شدند. اینجا احتمالاًچند تا سوال براتون پیش می‌آد.  برای رسیدن به درصد های بالا بهترین روش مطالعه زیست چیه؟ کسانی که زیست را صد زدند، چه روشی برای خلاصه نویسی و مرور نکات داشتند؟ کدوم نحوه مطالعه زیست کنکور می تونه پیشرفت شما رو توی این درس تضمین کنه؟ روش درس خواندن رتبه های برتر کنکور تجربی چی بوده که تونستن ازش نتیجه بگیرن؟ خلاصه نویسی زیست رتبه های برتر کنکور تجربی چطوری بوده؟
در این مقاله با هم روش خواندن زیست کنکور 10 نفر از رتبه های برتر سال های اخیر رو مطالعه می کنیم و از راهنمایی هاشون تو پیشرفت در این درس استفاده می کنیم. همچنین در انتهای مقاله با یک فرصت بی نظیر، برای یاد گرفتن هنر آزمون دادن به سبک حرفه ای ها و رتبه های برتر آشنا می شیم. بنابراین، اگر شما هم از اون دسته دانش آموزانی هستید که از خودتون می‌پرسید «چگونه در زیست قوی شویم» این مقاله برای شما نوشته شده.


 ثنا فارسی رتبه‌ی 113 منطقه یک کنکور تجربی 1400

زیست شناسی درسی کتاب محور می باشد و بهترین منبع مطالعه آن کتاب درسی است. اما باید به این نکته هم توجه داشت که سوالاتی که در این درس چه در آزمون ها و چه در کنکور سراسری مطرح می شود را نمی‌توان تنها با خواندن چند باره کتاب درسی پاسخ داد و تست زدن بخش مهمی از فرایند یادگیری در این درس می باشد.
به این دلیل که طراحان معمولا شگرد های خاصی دارند که دانش آموز را در دام بیندازند و پس از حل تست های کافی میتوان به راحتی تله های تستی را تشخیص داد. ما 6 تا از بهترین تکنیک های تست زنی کنکور را برای شما آماده کردیم.

مطالعه من برای درس جدید به این صورت است که نخست کتاب درسی را 2 الی 3 بار مطالعه می کنم تا متوجه موضوع کلی شوم. سپس یک بار درسنامه یکی از کتب کمک درسی را مطالعه کرده تا موضوع را برای خود تفهیم کنم. در نهایت بار دیگر کتاب درسی را مطالعه می کنم و با نکاتی که در درسنامه خوانده ام تطبیق می دهم اما نکته ای یادداشت نمیکنم. بخش بعدی یادگیری تست است که من بعد از مطالعه مبحث تعداد کمی ( 10 تا) تست با تحلیل کامل حل می کنم. در روز های بعد با توجه به سختی و اهمیت مبحث تعداد نسبتا زیادی تست حل کرده و رفع اشکال میکنم، اما همه تست های کتاب تست را حل نمیکنم و بقیه را برای مرور باقی می‌گذارم. زمان مرور که چند روز مانده به آزمون است، بقیه تست ها را حل می کنم و نکات مهم و منطبق با کتاب درسی را یادداشت می کنم.زیست شناسی را زمانی مطالعه می‌کنم که مدتی از بیدار شدن گذشته و ذهنم کاملا آماده شده باشد، حدود 9 صبح. روش مطالعه من برای هر آزمونی همین است زیرا تست های آزمون ها نیاز به تسلطی بیش تر از تسلط آزمون تشریحی دارد و با این روش مطالعه برای هر دو آماده می شوم. پس از آزمون، تحلیل آرمون آزمایشی را انجام می‌دهم و پاسخنامه را به دقت مطالعه میکنم و سعی میکنم ریشه اشتباهاتم را متوجه شوم.  با بهترین دبیرستان دخترانه در تهران آشنا شوید.

روش مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور تجربی

علی عبدالله زاده (رتبه 2 منطقه 2 کنکور تجربی 97) – درصد درس زیست کنکور: 98%

من برای مطالعه زیست کنکور تجربی، ابتدا کتاب درسی رو می خوندم تا یه دیدگاه کلی از فصل داشته باشم. بعد از اون تست آموزشی حل می کردم؛ یعنی پاسخ تشریحی سوالاتی که حل می کردم رو بعد از حل یک یا چند سوال، نگاه می کردم تا مطالب مرور بشه. در این مرحله هدفم بیشتر این بود که بدونم از کدوم قسمت سوال اومده و تیپ سوالات چجوریه. علاوه بر اون تمام مطالبی که در دور اول خونده بودم هم محک زده می شد و فکر می کنم این کار، بهترین روش مرور دروس برای من بود.
پس از چند روز دوباره کتاب درسی رو با دقت بیشتر می خوندم و مباحثی که از اون ها تست اومده بود رو مجددا مطالعه می کردم و نکات مهم رو یادداشت می کردم. سپس با فاصله یک یا دو روز، دوباره تست کار می کردم و مراحل رو باز هم تکرار می کردم تا مطالب رو کاملا بررسی کرده باشم.
برای من یک روش خواندن درس زیست هم این بود که تلاش می کردم از کتاب زیست شناسی سوال طرح کنم؛ چون این کار باعث می شد کتاب رو دقیق مطالعه کنم. یا اینکه به سوالات بچه های کلاس پاسخ می دادم که این کار باعث می شد مطالب رو مرور کنم و با دوستانم نکات رو تبادل کنیم.

موفق شدن توی کنکور مستلزم انگیزه، برنامه ریزی و پشت کاره. اگه دوست داری که با یه دوست مهربون، تمام مسیر موفقیتت رو بسازی و با انگیزه، سرعت و کیفیت بیشتری به درس ها و مطالعه خودت برسی، کتاب برنامه ریزی با دوربین مدار بسته یا دوره غیرحضوریش از دست نده.

روش مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور تجربی

فاطمه خانی (رتبه 6 سهمیه ایثارگران کنکور تجربی 97) – درصد درس زیست کنکور: 86%

نحوه خواندن زیست من برای کنکور تجربی این بود که بیشتر تمرکزم رو روی کتاب درسی می گذاشتم و بلافاصله بعد از تدریس معلم، مبحث اون روز رو برای تثبیت در حافظه ی بلندمدت مطالعه می کردم که روش مطالعه خوبی برای درس زیست محسوب می شه. روزهای دیگه فقط کتاب درسی رو مرور می کردم تا مباحثی رو که کامل یاد نگرفته بودم شناسایی کنم. روزهای نزدیک به آزمون، تست های کنکور اون مباحث و تست های نشان دار رو تمرین می کردم تا مباحث در ذهنم تثبیت بشه. (اگه بعد از خوندن توصیه‌ی خانم خانی براتون سوال شده که معلم خوب از کجا می‌شه گیر آورد، پیشنهاد می‌کنیم از صفحه‌ بهترین دبیرستان دخترانه در تهران  دیدن کنید)
من بیشتر تمرین تست داشتم و تونستم در کنکور سراسری، زیست رو ۸۶ درصد بزنم. در سال چهارم، درس زیست پایه رو در کنار درس مدرسه می خوندم. در ماه های نزدیک به کنکور روی کتاب زیست وقت خیلی زیادی می گذاشتم و می تونم بگم بیشتر وقتم رو روی کتاب درسی صرف می کردم و چندین بار کتاب رو تا کنکور دوره کردم تا به تسلط نسبی روی کتاب درسی رسیدم و از این نحوه مطالعه زیست کنکور نتیجه قابل قبولی گرفتم.

کتاب برنامه ریزی با دوربین مداربسته

روش مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور تجربی

پوریا برزین (رتبه 10 منطقه 1 کنکور تجربی 97) – درصد درس زیست کنکور: 95%

روش خواندن درس زیست کنکور من اینطور بود که  کتاب درســی رو منبع جامعی می دونستم و پس از تسلط بر مطالب کتاب به تست زدن می پرداختم. درس زیست شناسی رو هر روز به طور منظم مطالعه می کردم. نکات فصل های مختلف کتاب رو ترکیب می کردم و در کتاب درسی با دقت حاشیه نویسی می کردم. ابتدای سال تست های تألیفی کار می کردم اما در آخر سال فقط به حل سوالات کنکور رو آورده بودم و با این روش خواندن زیست کنکور تونستم به 95 درصد از سوالات پاسخ درست بدم.

برای پیشرفت تو درساتون با روش درس خواندن رتبه های برتر کنکور بیشتر آشنا شوید.

روش مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور تجربی

امیرحسن زمردی (رتبه 50 منطقه 1 کنکور تجربی 97) – درصد درس زیست کنکور: 84%

من برای مطالعه زیست شناسی کنکور، کتاب درسی رو ابتدا به طور سطحی و یک روز بعد به طور جدی می خوندم و نکته برداری می کردم. تا کنکور تعداد زیادی از بهترین کتاب های تست زیست کنکور رو بررسی کرده بودم و از روی اونا تست می زدم و نکات مهم اونا رو وارد کتاب درسی می کردم و بعد از پایان درس نکات رو مرور می کردم.


روش مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور تجربی

مهدی طالبی (رتبه 2 منطقه 3 کنکور تجربی 97) – درصد درس زیست کنکور: 91%

من برای مطالعه زیست کنکور تجربی، برای تسلط روی هر مبحث، ۳ مرحله ی زیر رو انجام می دادم:
الف- روخوانی جزئی
ب- حفظی مفهومی
ج- روخوانی ترکیبی

بیشتر بخوانید: روش خواندن فیزیک رتبه های برتر

روش مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور تجربی

علیرضا رضایی (رتبه 6 منطقه 2 کنکور تجربی 93) - درصد درس زیست کنکور: 90%

اولویت مطالعه زیست من با کتاب درسی بود و تمام نکات تستی رو در حاشیه های کتاب درسی می نوشتم تا نیاز نباشه به کتاب های دیگه رجوع کنم و کتاب درسی رو تبدیل به یک منبع جامع و کامل برای خودم کرده بودم.
 من تو روش مطالعه زیست برای کنکور، نکته برداری، حاشیه نویسی و یادداشت برداری رو توصیه می کنم و فکر می کنم که باید روی تک تک جزئیات کتاب مسلط بود.

روش مطالعه زیست رتبه های برتر


تمام تست های آزمون های آزمایشی کنکور رو یکی یکی به دقت بررسی می کردم؛ حتی تست هایی که درست جواب داده بودم، نکات مهمشون رو در حاشیه کتاب درسی می نوشتم. نکات تست هایی که در اثر بی دقتی اشتباه زده بودم رو هم یادداشت می کردم تا فراموششون نکنم. اهمیت آزمون های آزمایشی وقتی مشخص می شود که برای رفع اشکال و پیدا کردن نقاط ضعفی که دارید، ازشون استفاده کنید.
در آزمون های تابستون در درس زیست خیلی مشکل داشتم و درصدم ۵۶ بود. در اون زمان اشتباه اصلی من این بود که در درس زیست از منابع متعددی استفاده می کردم. کتاب های تستی ام استاندارد نبودند و همه تست های تالیفی بودند؛ ولی کم کم تونستم به ۹۰% برسونم و در یکی از آزمون های دی درس زیست‌شناسی رو ۱۰۰% هم زدم. چرا که از مدتی بعد، از کتاب های کانون و تست های کنکور سراسری برای تست زنی استفاده کردم و این منابع باعث شدند دید من نسبت به چگونگی طرح تست از مباحث تغییر کنه و از اون به بعد روش من تو خواندن زیست برای کنکور دقیق تر و جزئی تر شد. درنتیجه همیشه تصاویر، جملات و قیود مباحث در ذهنم موندگار شده بود.

کتاب سیزده

روش مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور تجربی

سارا همتی (رتبه‌ 1 منطقه 1 کنکور تجربی 94) - درصد درس زیست کنکور: 89%

روش خواندن زیست کنکور من این بود که ابتدا مطالب رو مطالعه می‌کردم و تست آموزشی می‌زدم، بعد دوباره به کتاب برمی‌گشتم و نکات تست‌ها رو در کتاب یادداشت می کردم و دیگه به اون تست‌ها مراجعه نمی‌کردم و سری‌های بعدی کتاب رو مرور می‌کردم. همچنین برای این درس یادداشت ‌برداری می‌کردم. بعضی وقت ها هم درخت دانش رسم می‌کردم و بعضی از وقت‌ها هم اون رو به دیگران یاد می‌دادم. موقع تحلیل آزمون های آزمایشی، در همه درس‌ها و مخصوصا زیست، روشم اینطور بود که اول پاسخ تشریحی رو می‌خوندم و زمانی که آزمون جمع‌بندی زیست کنکور داشتیم، یک بار دیگه از خودم این سوالات رو آزمون می‌گرفتم و در این زمان، پاسخ تشریحی رو دقیق‌تر بررسی می‌کردم و می‌خوندم.

روش مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور تجربی

متین جمالیان (رتبه 46 منطقه 1 کنکور تجربی 95) - درصد درس زیست کنکور: 93%

به نظرم این درس با سایر دروس متفاوته و روش و تکنیک خاصی برای مطالعه اون وجود نداره. اما باید دقت داشت که  تکرار و مرور خیلی زیادی برای مطالعه زیست کنکور لازمه و باید چندین بار هر مبحث رو بخونیم. برای خود من در حین این مطالعه و تکرار، در ذهنم اتفاقاتی می‌افتاد که به تسلطم هم کمک می‌کرد. مثلا نکاتی که می‌خوندم رو در ذهنم به صورت ترکیبی می‌آوردم. به مرور زمان و با کمک آزمون‌های آزمایشی، بخش‌هایی که از نظر طراحان جالب تر و تست خیز تر هستند رو یاد گرفتم. خودم از نکات کتاب استنباط می کردم و سعی می‌کردم ذهن طراح رو بخونم و مثل طراحان فکر کنم. هرجا به نکته ای برمی خوردم، به جای اینکه فقط همون نکته رو حفظ کنم،‌ سعی می‌کردم با استفاده از اون، ذهنم رو خلاق‌تر کنم و یاد بگیرم چطور می‌شه چنین نکاتی از بخش های دیگه هم استخراج کرد و نحوه استخراج نکات رو به بخش‌های دیگه کتاب درسی زیست تعمیم می‌دادم.

روش مطالعه زیست کنکور رتبه های برتر


تحلیل آزمون برام اهمیت زیادی داشت و حتما انجامش می دادم. اگه سوالی پنج خط بود و پنج نکته داشت، تمام نکات رو برای ‌خودم در کتاب درسی یادداشت می‌کردم. توجهم فقط به همون سوال و نکته‌ای که در اون ایراد داشتم نبود و تمام سوالات رو بررسی می کردم. حتی در طی آزمون سوالات رو تفکیک می‌کردم و اگه نکته‌ای برام جالب بود یادم می موند که حتما بعدا یادداشتش کنم. روش خواندن درس زیست من اینطور بود که شروع کردم کتاب زیست رو حفظ کنم. توی تابستون فقط درس زیست‌شناسی رو مطالعه می‌کردم. تا آخر تابستون کاملا کتاب‌های زیست رو حفظ بودم. در طی سال تحصیلی هم جزوه‌ ها رو می‌خوندم و سعی می‌کردم باز هم نکات جدید استخراج کنم و همچنین نکات مهمی که خودم در کتابم یادداشت کرده بودم رو می‌خوندم.
اولویت اولم تست سراسری بود؛ اما چون کافی نبود، تست تالیفی هم می‌زدم. در تست‌های تالیفی که می‌زدم یا به نظرم نکات قشنگی بود یا اینکه به نظرم ایده طراح چندان جالب نبوده و اون نکات رو قبول نداشتم. از این بین فقط اون نکاتی که به نظرم جذاب و کنکوری می‌اومد و تست واقعا چالش یا دام داشت رو یادداشت می‌کردم یا قسمت مربوطه رو در کتاب هایلایت می‌کردم و اون ها رو با دقت بسیار می‌خوندم.
در ژنتیک بسیار قوی بودم و با وجود اینکه در کنکور سوال سختی از ژنتیک طرح شده بود تونستم سوال رو حل کنم. یکی از دلایل اون هم این بود که در درس ریاضی و احتمال قوی بودم.
مهم ترین نکته رو در روش مطالعه زیست در این می‌دونم که حتی از ساده‌ترین تست‌ها هم نمی‌گذشتم و همه تست‌ها و تمرین‌ها رو هم حل می‌کردم. معتقدم همین نکته باعث شده بود که بتونم تست‌های دشوارتر و ترکیبی رو هم حل کنم. حتی زمانی که داشتم تست سخت و ترکیبی رو حل می‌کردم، می‌دونستم که به واسطه حل تست‌های ساده تر موفق به حل این تست شده‌ام. رمز موفقیت در ژنتیک، تمرین و تست زیاد و خو گرفتن با سوالات هست. 

حتما بخوانید: روش های تست زنی کنکور

روش مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور تجربی

نیما فقیرپور (رتبه 27 منطقه 2 کنکور تجربی 95) درصد درس زیست کنکور: 93%

ابتدا یک دور سریع و روزنامه ای کتاب درسی رو می خوندم. توی این مرحله خیلی دقیق نمی خوندم و روی جزئیات تمرکز نمی کردم. بعد تعدادی تست سراسری و تالیفی رو با هم می زدم. نکاتی که در مرحله اول مطالعه به اون ها توجهی نداشتم و جایی یادداشت نکرده بودم رو حالا یادداشت می کردم. سپس بعد از یک یا دو هفته دوباره متن کتاب و نکات رو این بار عمیق و دقیق می خوندم. این پروسه رو در فواصل زمانی زیاد و مختلف چندین بار تکرار می کردم.
قبل از عید بیشتر از کتاب درسی مطالعه داشتم و بعد از عید هم بیشتر تست کار می کردم. برای مطالعه شکل ها، سال سوم بیشتر نکات گفته شده رو حفظ می کردم؛ اما تو سال چهارم خود اشکال رو حفظ می کردم. هم چنین در پاسخگویی به هر تست نکات لازم رو می نوشتم و از این نحوه مطالعه زیست کنکور، نتیجه ای که می خواستم رو گرفتم.

نحوه مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور

روش مطالعه زیست رتبه های برتر کنکور تجربی

شایان پور میربابایی (رتبه 1 منطقه 3 کنکور تجربی 93) - درصد درس زیست کنکور: 100%

مهم ترین منبع من برای مطالعه زیست کنکور تجربی، کتاب درسی ام بود و نکات مهم از تست ها رو هم در کتاب درسی ام یادداشت می کردم. در ابتدا متن کتاب درسی رو کامل و با دقت خیلی زیاد می خوندم. اگه نکته ای وجود داشت که با مطالب قبلی ارتباط داشت، استنتاج خودم رو یادداشت می کردم. شکل های کتاب رو هم بررسی می کردم و نکاتش رو یادداشت می کردم. این یادداشت برداری های من در خود کتاب درسی و گوشه های اون بود. بعد از اینکه چند دور مطالعه می کردم و به تسلط نسبی می رسیدم، سراغ تست زدن می رفتم. اولویت من تست های کنکور بود. کنار تست هایی که غلط جواب داده بودم یا جواب نداده بودم، برای خودم علامت می زدم تا بعدا اون ها رو بررسی کنم. جواب همه ی تست ها – حتی تست هایی که درست جواب داده بودم – رو می خوندم تا اگه نکته یا استدلال بهتری وجود داره اون رو یاد بگیرم.
نکات تست ها رو هم در خود کتاب درسی می نوشتم. در سال چهارم به طور میانگین ۱۲ ساعت در هفته برای درس زیست شناسی وقت می گذاشتم؛ البته دوستانی داشتم که بیشتر هم وقت می گذاشتند و این زمان مخصوص به هر فرد است. گاهی اوقات برای خودم تست طراحی می کردم. سعی می کردم پیش بینی کنم کدوم قسمت ها و کدوم نکته ها می تونه مورد توجه طراحان باشه. برای قسمت های حفظی و فرّار درس زیست، از روش خلاصه نویسی هم استفاده می کردم. فصل چرخه ها رو برای خودم خلاصه کردم. برای نکات سه فصل آخر کتاب زیست شناسی پیش ۲ هم جدول درست کرده بودم تا مطالب رو بهتر به یاد بسپارم.

در همین زمینه این مقاله را نیز بخوانید: روش خواندن شیمی رتبه های برتر

 فرصت بی نظیر یاد گرفتن روش آزمون دادن به سبک رتبه های برتر کنکور 

شاید تا به حال نمی دونستید، اما یکی از ویژگی های مهم موفقیت رتبه های برتر، بلد بودن هنر آزمون دادن بوده. هنر آزمون دادن یا مدیریت آزمون، مهارتی هست که به شما توانایی کنترل زمان، کاهش استرس، استفاده از نهایت دانش خودتون و ... رو میده تا بتونید بهترین نتیجه رو از هر آزمون بگیرید. حالا شاید بپرسید که این نحوه مدیریت آزمون رو از کجا میشه یاد گرفت؟ فقط کافیه که در دوره آفلاین مدیریت آزمون شرکت کنید تا بتونید با تمام نکات و تکنیک های حرفه ای ها برای آزمون دادن آشنا بشید. این کارگاه توسط مهندس معین فلاح، مشاور ارشد دپارتمان بارسا ارائه میشه و با تکنیک هایی که در این دوره یاد می گیرید، می تونید به مرور زمان، پیشرفت رو توی نتایج و رتبه های خودتون ببینید. پس پیشنهاد می کنم که این فرصت رو به هیچ وجه از دست ندید.

دوره مجازی مدیریت آزمون


درس زیست شناسی کنکور تجربی دارای حساسیت خیلی زیادی هست و همونطور که گفتیم باید به خوبی روی این درس مسلط بشید. این احتمالاً اولین حرفیه که از هر دانشجوی پزشکی یا پرستاری، وقتی ازش درخواست کنید تا راهنماییتون کنه، بهتون می‌زنه. بنابراین، ما تو این مقاله سعی کردیم به پیشنهادات رتبه های برتر کنکور در رابطه با روش خواندن درس زیست بپردازیم و ببینیم اونا چطور می‌خوندن، چقدر می‌خوندن و روش خلاصه برداری و مرور و تست زنی و جمع بندی شون چی بوده. مجموع مواردی که مطرح شد می تونه به شما کمک کنه توی درس زیست حسابی قوی بشید. به عبارت دیگه، حالا که با نحوه خواندن زیست 10 تا از رتبه های برتر کنکور آشنا شدید، وقتشه که از این روش ها و راهنمایی ها توی مطالعه و درس خوندن خودتون استفاده کنید و توی این درس پیشرفت کنید.

 بهترین دبیرستان دخترانه در تهران کجاست؟

اما اگر همچنان احساس می کنید جایی ابهامی وجود داره یا برای شروع تعلل دارید، یا حتی نمی دونید از کدوم نقطه باید شروع کنید، باز هم نیاز نیست نگران باشید. حقیقت اینه که خیلی از دانش آموزایی که روزانه با ما تماس می‌گیرن هم توی همین وضعیت هستن و نقطه‌ی شروع رو پیدا نمی‌کنن. اگر این مسئله برای تو هم صدق می‌کنه، کافیه روی این لینک (مشاوره تحصیلی بارسا) کلیک کنی تا متخصصین ما در اسرع وقت باهات جلسه بردارن و تو صفر تا صد مسیر همراه و همسفر و راهنمات باشن. 

همینطور اگه تجربه موفقی هم توی مطالعه زیست کنکور داشتید که ازش نتیجه گرفتید، خوشحال میشیم که با ما و مابقی دوستاتون اشتراک بذارید. هر سوالی هم درباره نحوه خواندن زیست کنکور داشتید، می تونید تو بخش نظرات بنویسید تا مشاورای ما بتونن شما رو راهنمایی کنن. در ضمن اگه فکر می کنید این مقاله می تونه به دوستتون کمکی بکنه، براش بفرستید تا اونم بتونه از این راهنمایی ها استفاده بکنه.


برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره تحصیلی بارسا
( مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری ) با شماره 22677917-021 تماس بگیرید
و یا عدد
66 رو به سامانه 3000909030 ارسال کنید.

نظرات کاربران
AVA

روز بخیر
ممنون از مطالب مفیدتون

6 10

نگار

چگونه نکاتو ترکیبی میخواندند؟

26 5

مدير سيستم

یعنی به طور مثال اگه تو سال دوازدهم به مبحثی بر خوردی که با سال های قبل مشترک بود، به درس پایه های قبل رجوع کنی و نکات سال های دهم و یازدهم رو به سال دوازدهم اضافه کنی یا در واقع ترکیبی مطالعه کنی.
موفق باشی

23 6

مهسا

اگر رتبه های برتر این رو هم ذکر میکردندکه به عنوان کتاب تست چه کتابهایی رو انتخاب کرده و استفاده میکردند ممنون میشدم

38 6

مدير سيستم

متاسفانه رتبه های برتر تو مصاحبه هاشون این مورد رو نگفتند.
اما تو مقالات بهترین منابع کنکور، ما منابع تمام درس ها رو به صورت مفصل براتون معرفی کردیم. از منوی سایت وارد قسمت مقالات و دسته بندی کنکور بشید تا بتونید به این مقالات دسترسی پیدا کنید.
موفق باشید

13 5

ابراهیم صفری

ممنون از راهنمایی های شما واقعا کمک ام کردید به امید برترین شدن

16 5

ریحانه

ممنون از راهنمایی واقعا کمک ام کردید مخصوصا پیشنهاد اقای علیرضا رضایی

15 3

مدير سيستم

خدا رو شکر که مطالب براتون مفید واقع شده.
موفق باشید

18 4

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.