7 روش مطالعه ریاضی رتبه های برتر کنکور

روش مطالعه ریاضی رتبه های برتر

روش خواندن ریاضی یا درس حسابان برای کنکور، یکی از مهم ترین مهارت های لازم برای موفقیت در  کنکور ریاضی و کنکور تجربی هست. خیلی از دانش آموزان در این درس ضعف دارن و تسلط کافی شما روی این درس، می تونه نتیجه کنکورتون رو به شکل رضایت بخشی بهتر کنه. انتخاب درست روش خواندن ریاضی برای کنکور، باعث میشه میزان یادگیری و درک شما از این درس بالاتر بره. رتبه های برتر از کدوم نحوه خواندن درس ریاضی نتیجه گرفتن و در کل بهترین روش خواندن ریاضی کنکور چیه؟
در این مقاله با روش مطالعه ریاضی کنکور 7 نفر از رتبه های برتر سال های اخیر آشنا می شیم و می تونیم قدم به قدم تو این درس پیشرفت کنیم.

در ضمن، پیشنهاد مشاورین ما، یعنی کتاب برنامه ریزی با دوربین مدار بسته رو، به هیچ وجه از دست ندید. چون این کتاب مثل یه موشک می تونه باعث پیشرفت شما توی درس خوندن و انگیزتون بشه.


روش مطالعه ریاضی رتبه 37 ریاضی

امیرمهدی جودی (رتبه 37 منطقه 1 کنکور ریاضی 97) – درصد ریاضی کنکور: 81%

من برای مطالعه ریاضی کنکور ریاضی، ابتدا تست های کنکور رو حل کرده و سپس سراغ تست های تالیفی اون مبحث میرفتم. بعد از حل تعدادی تست مشخص، تست های غلط و نکته دار رو جدا و هایلایت می کردم و اون مبحث رو دوره می کردم. با این روش مرور دروس کنکور، اشکالات خودم رو شناسایی می کردم و برای برطرف کردنشون تلاش می کردم و از این نحوه خواندن درس ریاضی نتیجه قابل قبولی گرفتم.

سعید انصاریفرد (رتبه 4 ایثارگران کنکور تجربی 97) – درصد ریاضی کنکور: 90%

اولویت من در روش مطالعه ریاضی کنکور، ابتدا یادگیری عمیق مفاهیم و سپس تمرین زیاد تستی و تشریحی بود. برای مثال من حدود 2 یا 3 تا از بهترین کتاب های تست ریاضی کنکور رو چند دور بررسی می کردم و به یک بار زدن تست ها اکتفا نمی کردم. برای درس ریاضی توجه زیادی به جزوه ی دبیر خودم داشتم و درس هر روز رو همون روز می خوندم، با این روش که جزوهام رو دوباره نویسی می کردم تا مطمئن بشم تمرین های اون روز رو کاملا یاد گرفتم.

حتما بخوانید: روش خواندن فیزیک کنکور رتبه های برتر

کتاب برنامه ریزی با دوربین مداربسته

روش مطالعه ریاضی رتبه 243 ریاضی

مریم علی کرمی (رتبه 243 منطقه 1  کنکور ریاضی 97) - درصد ریاضی کنکور: 57%

روش خواندن ریاضی برای کنکور از نظر من شامل این مراحل بود:
1- سر کلاس درس ریاضی با دقت جزوه برداری می کردم.
2- توی خونه مباحث رو مجددا مثل یک دبیر برای خودم تدریس می کردم.
3- سپس در همون روز بعد از کلاس، مثال هایی که دبیر در کلاس حل کرده بود رو دوباره خودم حل می کردم.
4- تست های کنکور و تالیفی رو از کتاب آبی 30 سال کنکور حل میکردم تا کاملا به مباحث مسلط بشم.
5- نکات جدیدی رو که از تست ها یاد میگرفتم و هم چنین راه حل های ابتکاری خودم رو در یک دفترچه جداگانه وارد میکردم و سوال ها رو با رنگ های مختلف نشان دار می کردم. (هر رنگ به معنای میزان تسلطم به اون سوال بود)

آشنایی با بهترین دبیرستان دخترانه تهران که دانش آموزانش هرسال جزو رتبه های برتر کنکور هستند.

روش خواندن ریاضی کنکور رتبه های برتر

با روش مطالعه رتبه های برتر کنکور بیشتر آشنا شوید.

روش مطالعه ریاضی رتبه 1 کنکور ریاضی

پژمان شهبازی (رتبه 1 منطقه 1 کنکور ریاضی 94) - درصد ریاضی کنکور: 87%

بهترین روش خواندن ریاضی کنکور که من اجرا کردم این بود که تو قدم اول به تمرین های کتاب اهمیت زیادی می دادم و اونارو با دقت حل می کردم. در بسیاری از موارد مشاهده شده که سوال های کنکور به سوال های کتاب شباهت داشته اند. درس دیفرانسیل، مفهومی تر از دیگر مباحث ریاضی هست؛ برای مثال، ممکنه در یک سوال از اسم مشتق استفاده نشه، اما از مبحث مشتق در اون سوال استفاده شده باشه. بنابراین داوطلب باید مفهوم مشتق رو درک کرده باشه و بدونه که چه کاربردی داره. گاهی اوقات سوال های درس ریاضی، ظاهری پیچیده دارند و در نگاه اول فکر میکنیم که راه حل اون ها طولانیه؛ اما در بسیاری از این نوع سوال ها، میشه اون ها رو با راه حل ساده و کوتاهی حل کرد، ولی لازمۀ این کار فهمیدن مفهوم این درس هست. فهم عمیق هر مبحث، روش صحیح مطالعه ریاضی برای کنکور هست و این تسلط کامل می تونه شما رو توی جلسه کنکور کمک بکنه.

روش مطالعه ریاضی رتبه های برتر کنکور تجربی

علی بزرگزاده (رتبه 13 منطقه 2 کنکور تجربی 97) - درصد ریاضی کنکور: 88%

هنگام مطالعه درس ریاضی ابتدا درسنامه رو می خوندم و سپس مطالب مهم رو خلاصه نویسی میکردم. روش خلاصه نویسی اصولی، می تونه سرعت مطالعه شما رو تا حد زیادی افزایش بده و تسلط شما رو روی این درس بیشتر کنه. بعد از اینکه هر مبحث رو خلاصه نویسی کردم، اونا رو می خوندم و بعد شروع به تست زنی میکردم. تست ها رو ابتدا به صورت مضربی میزدم و در ادامه بقیه تست ها رو پاسخ میدادم.

روش مطالعه ریاضی رتبه 2 کنکور ریاضی

نگین یغمایی (رتبه 2 منطقه 1 کنکور ریاضی 93) – درصد ریاضی کنکور: 89%

من برای مطالعه ریاضی کنکور ریاضی فیزیک، ابتدا جزوۀ دبیرم رو می‌خوندم، سپس تمرین‌ هاش رو حل می‌کردم و بعد تست می‌زدم. برای دیفرانسیل هم اولویتم این بود که خوب درس رو یاد بگیرم و زیاد تست بزنم. درس دیفرانسیل خیلی تعریف داره و باید به این تعریف ها کاملا مسلط بود. این خیلی مهمه که بدونیم نباید کتاب درسی رو کنار گذاشت و باید حتما اون رو مطالعه کرد. زیرا در بعضی از مباحث، مثل آهنگ تغییرات در حسابان، خیلی از اوقات خود تمرینات کتاب درسی تبدیل به تست می‌شوند. در ضمن بعضی از مباحث این درس، نیاز به مطالعه دقیق تری دارند و باید وقت بیشتری رو برای اون ها درنظر گرفت. برای مثال، من برای تسلط بر مباحث کاربرد و مشتق، وقت زیادی گذاشتم و چند کتاب تست زدم تا بر اون مسلط شدم و تونستم درس حسابان کنکور رو جمع کنم.

برنامه ریزی صحیح و اصولی را با دکتر علی میرصادقی یاد بگیرید.

نحوه مطالعه ریاضی کنکور رتبه های برتر

روش مطالعه ریاضی رتبه 3 کنکور تجربی

محمدرضا اسماعیلی (رتبه 3 ایثارگران کنکور تجربی 97) – درصد ریاضی کنکور: 96%

من خوندن مداوم و تمرین زیاد رو بهترین روش خواندن ریاضی برای کنکور تجربی برای تســلط در این درس می دونم. با تمرکز بیشتر روی تست زدن، در مدت کوتاه سعی کردم که غلط های احتمالی و دام هایی که در اثر سرعت زیاد به وجود می اومد رو پیدا کنم و اون ها رو برطرف کردم و این نحوه خواندن ریاضی برای من نتیجه بخش بود.

در همین زمینه این مقاله را نیز بخوانید: روش مطالعه شیمی رتبه های برتر

دوره مجازی مدیریت آزمون


همونطور که گفتیم، درس حسابان یا ریاضی کنکور از درس های مهم و سرنوشت ساز کنکور تجربی و ریاضی هست. حالا که با روش خواندن ریاضی کنکور 7 تا از رتبه های برتر آشنا شدید؛ وقتشه که از این روش ها توی درس خوندن خودتون استفاده کنید. اگه هم فکر می کنید که مقاله نحوه مطالعه ریاضی کنکور می تونه به دوستتون کمکی بکنه، این مقاله رو براش بفرستید. اگر هم تجربه مشابهی داشتید که ازش نتیجه گرفتید، خوشحال می شیم که برامون بنویسید. در ضمن می تونید تو بخش نظرات، هر سوالی از نحوه خواندن ریاضی کنکور و اصولش داشتید بپرسید تا مشاورای ما بتونن شما رو راهنمایی کنن.

برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره تحصیلی بارسا
( مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری ) با شماره 22677917-021 تماس بگیرید
یا عدد 66 را به سامانه 3000909030 ارسال کنید.

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.