6 تا از بهترین تکنیک های تست زنی کنکور

بهترین تکنیک های تست زنی کنکور

 خوندن این مقاله برای هر دانش آموزی در هر پایه ای از واجبات محسوب میشه. چرا؟ چون هرچی زودتر از روش های تست زدن سر در بیارید، بیشتر بهش عادت میکنید و وقتی کنکور از راه میرسه، تازه اقدام نمیکنید که برید سراغ آموزش تکنیک های تست زنی. البته اگر کنکوری هستید و تازه به فکر تست زنی افتادید نگران نباشید. چون اگر بدون تکنیک هم تست زده باشید، بعضی از اصول رو کم کم و با تجربه یاد گرفتید و با خوندن ادامه مقاله، بقیه ی اصول تست زنی هم براتون مثل روز روشن میشه


این روزا به تداد آدم های روی زمین روش تست زنی برای کنکور اختراع شده! از مهندسی معکوس در تست ها تا نکات عجیب و غریبی که زیر 10 ثانیه می تونید تست بزنید!! از تمام این بازار گرمی ها که بگذریم، تست زدن اصولی قوانین و قواعد خودش رو داره و فقط با تمرین و تکرار می تونید به تسلط زیادی در تست زنی برسید. حالا واقعا انواع روش های تست زدن چند تا هستن؟ دو تادر مجموع کلا دو نوع تست زنی در منزل داریم: تست آموزشی و تست آزمونی که در ادامه راهکارهای اون ها رو به شما خواهیم آموخت. به علاوه به 6 روش تست زنی که کمک میکنن بعضی از سوال ها رو مثل برق جواب بدین اشاره میکنیم.  پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تست آموزشی چیست ؟

برای این که متوجه شوید تست آموزشی چیست لازم است لحاظتی که مشغول تست زنی در خانه هستید را مجسم کنید.در منزل زمانی که درسنامه های یک درس رو از روی جزوه یا کتاب خوندیم، برای جا افتادن مطالب و درس نیاز به حل مسائل و تست های بیشتری هست. تست آموزشی باید با حوصله، دقیق و با وسواس زده بشه. واقعیت اینه که اکثر دانش آموزان تازه بعد از زدن تست آموزشی ، مطالب درس رو یاد می گیرند. تست آموزشی حتما باید بدون زمان زده بشه و هدف شما فقط تمرکز کامل بر روی راه حل تست ها وفرمول های به کار گرفته شده باشه، نه زمان تست زنی ؛ متاسفانه بسیاری از دانش آموزان در این وهله به جای تمرکز روی راه حل های اشتباه و تصحیح اون ها، تمرکز و انرژی خودشون رو روی زمان تست می ذارند و به همین دلیل چرخه یادگیری شون کامل نمیشه.این یکی از دلایل اهمیت تکنیک های تست زنی هست که بدونید گاهی اوقات زمان هیچ اهمیتی نداره.

اگه ناراحت زمان زیادی هستید که برای تست های بار اول و یا دوم می ذارید، باید بدونید هر چقدر مرحله یادگیری ( خواندن جزوات کتاب + حل تست آموزشی ) کامل تر اتفاق بیافته، شما در مراحل تسلط بر تست کار راحت تری خواهید داشت.

چجوری تست آموزشی بزنیم؟

در این مرحله شما باید بدونید که می تونید بعد از پایان یک مبحث یا پایان یک موضوع، از اون قسمت تست آموزشی بزنید. یعنی نیازی نیست که حتما فصل کامل تموم بشه و بعد شروع به تست زنی کنید. اشتباه رایج بیشتر دانش آموزان کنکوری اینه که فکر می کنند باید 48 ساعت بعد از خوندن درس تست بزنند!! در تست آموزشی بلافاصله بعد از اتمام مطالعه، شروع به تست زنی کنید و این سبک تست قراره به شما کمک کنه که تسلط بهتری بر روی درسنامه و جزوه پیدا کنید. اقدام مهم در این نوع تست این هست که نکات جدیدی که در تست ها یاد می گیرید رو داخل جزوه یا در درسنامه خودتون اضافه کنید. 

نمیدونی چطور از دفتر برنامه ریزیت استفاده کنی؟

کتاب برنامه ریزی با دوربین مداربسته کمکت میکنه.

تکنیک های تست زنی

تست زمانی چیست ؟

تست هایی هستند که شما رو برای زمان بندی و مدیریت زمان در کنکور آماده می کنند. در این تست ها اولویت اصلی زمان هست و حتما قبل از شروع تست زنی ، اول باید زمان رو تعیین کنید. قرار نیست در این تکنیک تست زنی شما از همون اول به زمان کنکور برسید؛ بلکه اول باید با نوشتن زمان دقیق، متوجه بشید که سرعت و رکوردتون چقدر هست و در دفعه های بعدی سعی کنید سرعت تست زنی خودتون رو به زمان کنکور نزدیک کنید.

آشنایی با رتبه های خفن کنکور :

روش مطالعه ریاضی رتبه های برتر

روش مطالعه زیست رتبه های برتر

کتاب برنامه ریزی با دوربین مداربسته

چند سوال درباره تکنیک های تست زنی کنکور

  • تست ها رو دونه دونه چک کنم؟

یک نکته ی مهم در مورد شیوه درست تست زنی: به هیچ عنوان تست ها رو دونه دونه بررسی نکنید. این کار به حد خیلی زیادی قدرت خلاقیت و یادگیری شما رو کم می کنه و به اصطلاح دانش آموز رو خنگ می کنه. تست ها رو حداقل 10 تا 10 بزنید. به صورت کامل تلاشتون رو روی هر تست انجام بدید و بعد از اینکه 10تا تست تموم شد، به قسمت پاسخنامه کتاب برید و جواب سوالات رو چک کنید. تاکید می کنم، همه سوالات رو چک کنید؛ نه فقط تست های غلط یا نزده رو. تست هایی که نزدید و یا غلط زدید رو حتما علامتدار (هایلایت) کنید و بدونید این هایلایت ها گنجینه شما هستند؛ و تا 24 ساعت آینده حتما دوباره تست های نزده یا غلط رو حل کنید.

با اصولی ترین روش مطالعه ( روش SQ3R ) آشنا بشید.

  • تست جمع بندی رو از کِی شروع کنیم؟

تست جمع بندی همون طور که از اسمش مشخصه در دوران جمع بندی کاربرد زیادی داره؛ یعنی در نیمه اول فروردین و اردیبهشت به بعد. در دوران جمع بندی حتما سعی کنید از تست های کنکور سراسری سال های اخیر استفاده کنید. ماموریت اصلی در این نوع تست زنی شامل مدیریت آزمون، شبیه سازی کنکور و مرور سریع هست. حتما تست ها به صورت زمان دار زده بشه و از تکنیک های مدیریت آزمون استفاده کنید. تحلیل تست های جمع بندی اگه بیشتر از زدن این نوع تست ها اهمیت نداشته باشه، مطمئنا کمتر اهمیت نداره. هدف از تحلیل تست ها، دوره سریع اون هاست. یادمون باشه در دوران جمع بندی معمولا از نظر زمانی به خاطر حجم درس ها زیاد در فشار هستیم. برای همین تحلیل این تست ها می تونه مشخص کنه شما در کدام قسمت ها و فصل ها ضعف دارید، تا فقط همون قسمت ها رو مطالعه کنید و وقتتون رو برای  قسمت های مهم تر فصل بذارید. در ادامه به روش های تست زنی برای کنکور می پردازیم.

بهترین تکنیک تست زدن

میخواید همه چیز رو از اول شروع کنید؟ 

وبینار نقطه سر خط رو دکتر علی میرصادقی با هدف کمک به شما آماده کرده. 

روش های تست زنی برای کنکور

رسیدیم به بهترین تکنیک های تست زنی برای کنکور که البته لزوما در مورد هر سوالی پاسخگو نیستن. این که شما بفهمید هر یک این روش های میانبر تست زدن، کجا کار میکنه و کجا باعث گمراهی میشه، فقط با تجربه کردن و تست زدن زیاد ممکن میشه. حالا ببینیم این روش های تست زنی چین؟

1: مدیریت زمان برای تست زنی: سوالات وقت گیر را دسته بندی کنید و علامت گذاری کنید. و به سراغ سوال های بروید که جواب آن ها را می دانید، و در آخر اگر تایم اضافه آوردید به سراغ سوالاتی بروید که نیاز تایم بیشتری داشت.

2: روش ساده به دشوار: در این روش به سراغ سوال های که بنظر خودتون جواب آن ها را می دونید بروید، و بعد به سراغ سوالات دشوار تر بروید در این صورت ذهن شما دچار خستگی نمی شود.

3: روش حذف گزینه خلط برای تست زنی: گزینه هایی که می دانید اشتباه هستند را حذف کنید. و بیشتر تمرکز خودتون روی بقیه گزینه ها بگذارید.

4: روش هدف گذاری برای تست زنی: قبل از آزمون باید هدف گذاری کنید که با توجه به  شرایط خود به چند سوال از 10 سوال هر مبحث پاسخ می دهید.

5: دقت در خواندن صورت سوال: درخواندن صورت سوال دقت کنید زیرا باعث درک بهتر سوال و یافتن جواب سوال در همان صورت سوال می شود.

6: تشابه در جواب سوال: در بعضی از سوال ها همیشه دو گزینه که به هم شبیه هستن وجود دارد، باید با دقت بیشتری بررسی کنید.


ممنونم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید در این مقاله به بررسی بهترین تکنیک های تست زنی کنکور و روش های تست زنی در کنکور پرداختیم، امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده تا با راهکارهای تست زنی برای کنکور آشنا شده باشید. شما می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید مشاورین ما به آن ها پاسخ می دهند. ما را به دوستان خود معرفی کنید.

برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره تحصیلی خصوصی بارسا
( مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری ) با شماره 
22677917-021 تماس بگیرید
یا عدد 
66 را به سامانه 3000909030 ارسال کنید.

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.