بهترین آزمون آزمایشی کنکور 1402 را انتخاب کنید

بهترین آزمون آزمایشی

کنکور دادن هم مثل هر کار دیگری تمرین و آشنایی میخواهد و اله بختکی نمی شود در آن موفق شد. یکی از بهترین راه های تمرین و آشنایی با یک آزمون هم این است که از قبل، شرایط آن را تجربه کنیم. بهترین آزمون های آزمایشی کنکور، دقیقا به همین هدف طراحی می شوند که شما بتوانید طی سال یا حتی سال های قبل از کنکور، به طور منظم و پی در پی نزدیک ترین شرایط به کنکور را تجربه کنید. بنابراین، مقایسه آزمون های آزمایشی و شرکت در بهترین آزمون آزمایشی جزو مهم ترین قسمت های کار شماست. در این مقاله ما به شما کمک میکنیم تا بتوانید تصمیمتان را برای ثبت نام در آزمون های آزمایشی کنکور 1402 بگیرید.

مشاوره تحصیلی خصوصی
جهت ثبت نام در مشاوره تحصیلی به سبک علی میرصادقی، عدد 66 رو به 3000909030 بفرست!!

آزمون های آزمایشی کنکور 1402

از آنجاییکه تغییرات کنکور سراسری 1402 نسبت به سال های پیش بسیار گسترده بوده است، انتخاب یک آزمون آزمایشی خوب که بتواند این تغییرات را تا حد امکان پیش بینی کند و در سوالات خود لحاظ کند اهمیت زیادی دارد. اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که میپرسید در کدام آزمون آزمایشی شرکت کنم، پاراگراف های بعد را بخوانید . از آن ها یادداشت برداری کنید.

ویژگی های بهترین آزمون های آزمایشی برای کنکوری ها

سوالات استاندارد آزمون آزمایشی

یکی از موارد مهم برای انتخاب دقیق ازمون های آزمایشی برای کنکوری ها سوالات استاندارد آزمون هست. اولین نکته در استانداردهای یک آزمون آزمایشی، طراحی سوالات استاندارد اون آزمون است که باعث می شود یک آزمون آزمایشی بهترین و آزمون آزمایشی دیگر، بدترین آزمون لقب بگیرد. طراحی استاندارد سوالات آزمون آزمایشی به این دلیل به عنوان اولین عامل بررسی می شود که اولین نیاز هر داوطلب از شرکت در یک آزمون آزمایشی قرار گرفتن در شرایط کنکور سراسری و سنجیدن سطح خود در آزمونی هم سطح کنکور است. به عنوان مثال برای اینکه سوالات یک آزمون آزمایشی استاندارد باشد، باید چند نکته مد نظر قرار بگیرد:

o    پرهیز از طرح سوالات اشتباه
o    پرهیز از طرح سوالات تکراری
o    تطبیق حداکثری با کنکور سراسری و تغییرات کنکور سراسری 1401
o    طراح حرفه ای سوالات در دروس مختلف
o    رعایت توزیع مناسب سوالات ساده، متوسط و سخت 

عامل دوم در شناخت بهترین آزمون آزمایشی برای کنکوری ها:

جامعه آماری آزمون آزمایشی

جامعه آماری یکی دیکه از موارد انتخاب مهم ترین آزمون های آزمایشی برای کنکوری ها است. قطعا هرچه جامعه آماری یک آزمون آزمایشی بالاتر باشد، ملاک بهتری برای سنجش سطح علمی و تراز داوطلب خواهد بود. همانطور که خودتان بهتر می دانید، همه موسسات در تبلیغات آزمون آزمایشی خود ادعا می کنند بهترین، قوی ترین و بیشترین جامعه آماری را دارند. اما قطعا نباید به تبلیغات بسنده کنید. در نظر داشته باشید مجموع جامعه آماری همه این آزمون های آزمایشی شاید به پنجاه درصد کل داوطلبان کنکور هم نرسد. در اینجا شما اهمیت انتخاب صحیح قوی ترین آزمون های آزمایشی برای کنکوری ها را متوجه شدید. 

بیشتر بخوانید: بهترین زمان استراحت برای کنکوری ها

هرچه جامعه آماری آزمون آزمایشی بالاتر باشد، باعث می شود توزیع جمعیت از همه سطوح داوطلبان بیشتر باشد و رتبه نسبی شما واقی تر می شود. بدیهی است که برای مثال اگر داوطلبی با سطح متوسط در آزمونی شرکت کند که اکثر شرکت کنندگان آن سطح قوی داشته باشند، هیچ گاه جایگاه نسبی متناسب با خود را در آزمون نخواهد یافت.

عامل سوم در شناخت بهترین ازمون آزمایشی کنکورکتاب برنامه ریزی با دوربین مداربسته

برنامه آزمون آزمایشی

برنامه داشتن ازمون ازمایشی هم دقیقا به اندازه تمام قسمت های برنامه ریزی برای کنکور اهمیت بسیاری دارد. پس برای انتخاب آزمون ازمایشی باکیفیت نکات زیر را در نظر بگیرید:

o    طراحی بر اساس سر فصل دروس
o    فاصله زمانی مناسب بین دو آزمون آزمایشی
o    حجم منطقی دروس در یک آزمون آزمایشی
o    کلی نبودن برنامه و برخورداری از جزئیات کافی
o    زمان بندی منطقی برای پوشش و دوره مطالب پایه و دوازدهم

مقاله " اهمیت شرکت در آزمون های آزمایشی " حتما به دردتون می خوره

چهارمین ویژگی بهترین آزمون های آزمایشی کنکور

کارنامه آزمون آزمایشی

ارائه کارنامه کامل در سریع ترین زمان و پاسخ نامه کاملا تشریحی، یکی از اولیه ترین امکاناتی است که یک آزمون آزمایشی باید در اختیار داوطلبان قرار بدهد و با پیشرفت های تکنولوژی امروزی داشتن کارنامه کامل و پاسخ نامه تشریحی دیگر یک مزیت بزرگ محسوب نمی شود. ارائه سریع کارنامه و داشتن پاسخ نامه، این موضوع از این جهت اهمیت دارد که داوطلبان کنکور با داشتن این دو فاکتور می توانند نسبت به تحلیل آزمون آزمایشی خود اقدام کنند. بدون شک تحلیل آزمون یکی از مهم ترین کارهایی است که یک داوطلب وظیفه دارد فارغ از خوب یا بد بودن آزمون انجام دهد تا بتواند نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد و نسبت به پوشاندن نقاط ضعف و استفاده بهینه از نقاط قوت خود اقدام نماید.

عامل پنجم در شناخت بهترین آزمون آزمایشی برای کنکوری ها

قیمت آزمون آزمایشی

هزینه و قیمت آزمون آزمایشی شاید در مقایسه آزمون های آزمایشی کنکور، از نظر کیفی تاثیر چندانی نداشته باشد. اما طبیعتا در وضعیت اقتصادی امروز یک مولفه مهم در انتخاب آزمون آزمایشی برای داوطلبان کنکور و خانواده ها می باشد. البته در نظر داشته باشید، همانطور که آزمون گران به معنای داشتن کیفیت بالاتر نیست، آزمون آزمایشی خیلی ارزان هم ممکن است کیفیت لازم را نداشته باشد. پیشنهاد می کنیم برای انتخاب آزمون مناسب هزینه را به نسبت کیفیت بررسی کنید.

حالا که این عوامل رو با هم شناختیم، بیاین ببینیم وضعیت هر یک از آزمون ها در موارد بالا چگونه است

بهترین آزمون آزمایشی

آزمون آزمایشی قلم چی

از نظر استاندارد بودن سوالات : از نظر استاندارد طراحی سوالات، آزمون های آزمایشی قلم چی همواره بین داوطلبان معروف به این است که سوالاتی بالاتر از سطح سوالات کنکور سراسری دارد. پس اگر برای شما هم سوال است که آیا سوالات قلم چی استاندارد است باید بگوییم که خیر. همانطور که اشاره شد، سوالات همیشه سخت یا همیشه آسان، آزمون آزمایشی را از شرایط استاندارد خارج می کند. همچنین این نوع طرح سوال ممکن است از بعضی جهات مزایایی نیز داشته باشد. اما قطعا آسیب های بیشتری دارد. مثلا ممکن است داوطلب حتی در صورت مواجهه با سوال آسان در کنکور سراسری نسبت به پاسخ دادن سوال مردد باشد.

از نظر جامعه آماری : به دلیل پیشینه بیشترِ آزمون ها ی آزمایشی قلم چی و همچنین شرایطی مانند بورسیه های دانش آموزی، جامعه آماری آزمون آزمایشی این موسسه نسبت به سایر آزمون های آزمایشی بالاتر است که از بزرگترین مزایای آزمون های آزمایشی قلم چی می باشد.

از نظر برنامه راهبردی : آزمون های آزمایشی قلم چی از نظر دوره و پوشش مناسب همه درس ها و پایه ها برنامه تقریبا کامل و خوبی دارد. اما از آنجایی که این آزمون ها با فواصل زمانی دو هفته انجام می شود، ممکن است خیلی از داوطلبان نتوانند خود را به برنامه آزمون برسانند که معمولا هم این شرایط برای خیلی از داوطلبان پیش می آید و باعث استرس خیلی از داوطلبان می شود. شاید بزرگترین نقطه ضعف برنامه آزمون های آزمایشی قلم چی همین باشد.

از نظر کارنامه : از این نظر، قلم چی چند کارنامه متنوع مربوط به آزمون آزمایشی را در پنل کاربری شما روی سایت قرار می دهد که کار تحلیل را برای شما آسان تر می کند. برای مثال می توانید سوالاتی که اشتباه پاسخ داده اید را در هر درس ببینید. پاسخ نامه و کارنامه هم تقریبا پنج ساعت بعد از آزمون روی سایت قرار می گیرد که زمان قابل قبولی است. کانون قلم چی هم چنین پاسخ نامه تشریحی نسبتا خوب و کاملی هم در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

از نظر قیمت و هزینه : هزینه و قیمت آزمون آزمایشی قلم چی مقدار ثابتی ندارد و در استان ها و شهرهای مختلف، متفاوت است. اما در کل به نسبت بقیه آزمون های آزمایشی قیمت بالاتری دارد و در این شرایط اقتصادی ممکن است برای خیلی از خانواده ها این هزینه ها قابل پرداخت نباشد. البته داوطلبان دارای معدل بالای 18 که مشکل مالی داشته باشند در قلم چی بورس می شوند.

بهترین آزمون آزمایشی

آزمون آزمایشی گزینه دو

از نظر استاندارد بودن سوالات :  می توان گفت استاندارد ترین سوالات را در مجموع آزمون های آزمایشی ، آزمون های آزمایشی گزینه دو دارا هستند و به واسطه سال ها تجربه در این حوزه توانسته اند به سبک سوالات استاندارد و شبیه تر به کنکور سراسری برسند. به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان به دنبال دانلود سوالات گزینه دو رایگان هستند اما ارزش این سوالات همیشه وقتی است که در شرایط شبیه سازی شده به کنکور استفاده شوند.

از نظر جامعه آماری : آزمون های آزمایشی گزینه دو از نظر جامعه آماری به طور میانگین معمولا بعد از آزمون های قلم چی در رده دوم قرار دارند که در کنار کیفیت در دیگر بخش ها مزیت خوبی برای این آزمون های آزمایشی محسوب می شود.

از نظر برنامه راهبردی : بدون شک بزرگترین ضعف و پاشنه آشیل آزمون های آزمایشی گزینه دو برنامه آزمون متوسط آن است. با این که از طرفی آزمون های آزمایشی گزینه دو هر سه هفته یکبار برگزار می شود و زمان مناسبی برای داوطلبان است که بتوانند به تسلط کافی در دروس مختلف برسند، اما عدم برنامه ریزی متناسب برای دروس پایه و دوازدهم، عدم برنامه مناسب برای جمع بندی و همچنین حجم تقریبا زیاد هر آزمون در فواصل معین، باعث می شود که آزمون های آزمایشی گزینه دو در کل نمره خوبی در این بخش کسب نکند. از دیگر نقطه ضعف های آزمون آزمایشی گزینه دو ، عدم وجود آزمون در ایام عید نوروز می باشد که زمان مطالعاتی و جمع بندی بسیار مهمی برای داوطلبان کنکور سراسری محسوب می شود.

از نظر کارنامه : گزینه دو هم کارنامه های متنوعی در اختیار داوطلبان قرار می دهد که از جمله آن ها می توان به کارنامه تحلیل آزمون ،کارنامه تعیین سطح تحصیلی، کارنامه مشاوره ای آموزشی، کارنامه رشته های قبولی، کارنامه روند تحصیلی و ... اشاره کرد که در مجموع عملکرد آن قابل قبول است.

از نظر قیمت و هزینه : هزینه و قیمت آزمون های آزمایشی گزینه دو برای داوطلبان کنکور 99 در هر آزمون مبلغ 53 هزار تومان می باشد که با توجه به اینکه در کل موسسه آموزشی گزینه دو پانزده مرحله آزمون آزمایشی برگزار می کند، هزینه این 15 آزمون مبلغ 795 هزار تومان خواهد شد. شرکت در آزمون های آنلاین آزمایشی گزینه دو رایگان می باشد. در صورت داشتن برنامه مطالعاتی مناسب، قیمت آزمون های گزینه دو بسیار به صرفه است.

بهترین آزمون آزمایشی

آزمون های کنکور گاج

از نظر استاندارد بودن سوالات : از نظر قدمت، آزمون های آزمایشی گاج جدیدتر از آزمون های آزمایشی موسسات دیگر مثل گزینه دو است. هرچند در این مدت پیشرفت خوبی از نظر سطح سوالات داشته، اما همچنان در بعضی از دروس جای کار دارد و می تواند خود را به استاندارد ها نزدیک تر کند.

از نظر جامعه آماری : آزمون های آزمایشی گاج با وجود شناخته تر شدن توسط داوطلبان در سال های اخیر به واسطه حضور گسترده در تبلیغات و همچنین انتشار کتاب های متنوع، هنوز به حد ایده آل نرسیده است. اما با توجه به حضور دیگر موسسات توانسته تا حدودی جامعه آماری خوبی کسب کند.

از نظر برنامه راهبردی : آزمون های آزمایشی گاج از نظر برنامه راهبردی وضعیت نسبتا خوبی دارند و تقریبا به سبک آزمون های آزمایشی قلم چی می باشند و نقاط قوت و ضعف این آزمون هم مانند قلم چی است.

از نظر کارنامه : آزمون های آزمایشی گاج علاوه بر ارائه کارنامه گاج با شماره داوطلبی در هر مرحله، در هر نیمسال یک کارنامه برای کل عملکرد آن نیمسال به داوطلبان ارائه می دهد. اما آزمون آز مایشی گاج نسبت به سایر آزمون ها از تنوع کمتری در کارنامه ها برخوردار است.

از نظر قیمت و هزینه :  در مقایسه آزمون های آزمایشی گاج با دیگر ازمون های آزمایشی میتوان گفت معمولا نه به اندازه قلم چی گران هستند و نه به اندازه گزینه دو قیمت مناسبی دارند. البته معمولا از نظر قیمت به آزمون گزینه دو نزدیک تر هستند. بررسی های ما نشان می دهد که هزینه و قیمت آزمون های آزمایشی گاج در حدود یک میلیون تومان می باشد. 

خواندن این مقاله را از دست  ندید: نقش ورزش در یادگیری و سلامت دانش آموزان

بهترین آزمون آزمایشی

آزمون آزمایشی سنجش

از نظر استاندارد بودن سوالات : آزمون های آزمایشی سنجش را برای بررسی باید به دو بخش آزمون های جامع و آزمون های غیرجامع دسته بندی کرد. در آزمون های آزمایشی غیرجامع کیفیت سطح سوالات سنجش را می توان متوسط ارزیابی کرد. اما در 4 آزمون آزمایشی جامع سنجش که نزدیک به زمان کنکور برگزار می شود، کیفیت سطح سوالات به خصوص در درس های عمومی بسیار بهتر و نزدیک به استاندارد کنکور می شود. اما در مجموع می توان سطح سوالات را متوسط رو به بالا ارزیابی کرد.

از منظر جامعه آماری : آزمون های آزمایشی سنجش را باز هم باید به دو قسمت تقسیم کنیم. در هفت مرحله آزمون غیرجامع، این آزمون ها اصلا وضعیت مناسبی از نظر جامعه آماری ندارند. اما در 4 آزمون آزمایشی جامع، به خصوص آخرین آزمون ، تقریبا کامل ترین جامعه آماری را به نسبت دیگر آزمون ها دارد.

از منظر برنامه راهبردی : از نظر برنامه مناسب و فاصله زمانی منظم، آزمون های سنجش اصلا قابل رقابت با سایر آزمون های آزمایشی نیستند. فواصل زیاد بین دو آزمون یکی از نقاط ضعف دیگرِ آزمون های آزمایشی سنجش است.

از منظر کارنامه : کارنامه آزمون های سنجش نسبت به بقیه کارنامه ها با تاخیر بیشتری در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

از منظر قیمت و هزینه : معمولا آزمون های آزمایشی سنجش پایین ترین قیمت را در بین آزمون های آزمایشی دارند و با توجه به تحلیل های قبلی قیمت آن برای شرکت در 4 آزمون آزمایشی آخر مناسب است و صرفه بالایی به نسبت هزینه دارد. از طرفی اگر در روزهای پایانی و نزدیک به کنکور داوطلب با استرس مواجه نباشد و وقت کافی داشته باشد، می تواند در صورت عدم تداخل برنامه این آزمون با آزمون آزمایشی اصلی خود، در 4 مرحله پایانی آزمون سنجش هم ثبت نام کند. هزینه ثبت نام در هر مرحله آزمون آزمایشی جامع سنجش ، مبلغ چهل و هشت هزار و پانصد و برای آزمون های آزمایشی مرحله ای، مبلغ سی و هفت هزار و پانصد تومان می باشد که با احتساب 6 مرحله آزمون در طول سال و 4 مرحله جامع، در مجموع هزینه ثبت نام با احتساب تخفیف 419 هزار تومان می شود.

دوره مجازی مدیریت آزمون

جمع بندی نهایی

در نظر داشته باشید مقایسه آزمون های آزمایشی در سال 1402 خصوصا با توجه به تغییرات کنکور، می تواند کاملا نسبی باشد و شاید در شرایط مختلف برای داوطلبان متفاوت باشد. از طرفی ممکن است برای داوطلبی در یک شهر کوچک همه این موسسات و آزمون های آزمایشی وجود نداشته باشند. اما توجه کنید که برای اینکه در کنکور موفق شویم مهم تر از کیفیت آزمون ، نحوه برخورد داوطلب با آزمون آزمایشی است. شما حتی با شرکت در بهترین آزمون های آزمایشی ولی بدون تحلیل آن، عملا بخش عمده ای از استفاده ای که باید از یک آزمون ببرید را از دست می دهید. از طرفی حتی ممکن است در ضعیف ترین آزمون ها هم نکاتی نهفته باشد که شما نسبت به آن بی اطلاع بوده باشید و یا اینکه از کمترین فایده آزمون یعنی تمرین مدیریت زمان می توانید استفاده کنید.


ممنونم که تا انتهای این مقاله کنار ما بودید در این مقاله به بررسی بهترین آزمون آزمایشی برای کنکوری ها و ضرورت آزمون آزمایشی برای کنکوری ها پرداختیم. امیدوارم این مطالب برای شما مفید بوده تا با اهمیت آزمون آزمایشی برای کنکوری ها و تاثیر آزمون آزمایشی برای کنکوری ها آشنا شده باشید. شما می توانید سوالات خود را  در قسمت نظرات از ما بپرسید مشاورین ما به آن ها پاسخ می دهند. ما را به دوستان خود معرفی کنید.

برای رزرو و ثبت نام جلسات مشاوره تحصیلی بارسا
مشاوره تحصیلی تلفنی و حضوری ) با شماره ۲۲۶۷۷۹۱۷-۰۲۱ تماس بگیرید
یا عدد 
۶۶ را به سامانه ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰ ارسال کنید.

نظرات کاربران
سهیلا صادقی‌شرق

با سلام.
دخترم امسال کنکور داشت انسانی.
دانشگاه فرهنگیان میخواست و البته مصاحبه هم رفت با تراز ۷۵۰۰ ولی قبول نشد. ازمونهای گاج رو شرکت میکرد.
امسال میخواد دوباره کنکور شرکت کنه. به نظر شما کدوم ازمونها رو ثبت نام کنه.؟ لطفا راهنمایی کنید متشکرم.

0 0

مدیر سيستم

با سلام ، ازمون‌های ازمایشی هر کدام به نوعی مزیت های خودش را دارد ولی با توجه به جامعه آماری و امادگی لازم در مقابل سوالات دشوار .. ازمون قلمچی میتونه مناسب باشه .

0 0

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.