چرا پرداختن به بازی های کامپیوتری در سال کنکور توصیه نمی شود؟

بازی های کامپیوتری در سال کنکور

ممکنه بگید تو وقت های استراحتمون چطور؟ اینم جواب می دم...

برای جواب دادن به این سوال به چنتا نکته خیلی مهم اشاره میکنم:
1- تو سال کنکور شما انقدر وقت ندارید که بخواید چند ساعتش رو بازی کنید. چون معمولا یه بازی کامپیوتری معمولی چند ساعت طول میکشه و این وقت استراحت بین درس خوندن شمارو از یک ربع و نیم ساعت به چند ساعت می رسونه. ممکنه بگید توی وقت های استراحتمون چطور؟ اینم جواب می دم:
2- بازی های کامپیوتری اکثرا ادامه دار هستن و این باعث میشه شما دلتون بخواد که دوباره برید سراغش تا بتونید مراحل بعدی بازی رو انجام بدید و برید جلوتر و امتیاز بیشتری بگیرید. بنابراین احتمالا بازی شما به همین چند ساعت
استراحتتون ختم نمیشه و ادامه پیدا می کنه.
حالا از نظر علمی هم این مقوله رو بررسی می کنیم:
فرهادی، فوق تخصص روانپزشکی، با اشاره به اثر منفی اعتیاد کودکان و بزرگسالان به بازیهای رایانه ای میگوید: یکی از خطرناکترین اثرات منفی بازیهای رایانهای روی افراد، اعتیاد به بازیهاست که در هر کودک، نوجوان و بزرگسال وجود دارد. این تهدید آنقدر جدی است که گاه منجر به مرگ فرد میشود. تصور بیشتر خانواده ها این است که در بازی های رایانه ای، فرد مداخله فکری مداوم دارد؛ اما واقعیت این است که مداخله فکری وجود ندارد، بلکه این بازیها سلولهای مغزی را گول میزنند و از نظر حرکتی نیز فقط چند انگشت کودک را حرکت میدهند. بازیهای رایانه ای، علت اصلی افت تحصیلی در افراد است. مغز خزنده بلافاصله در مقابل چیزی که میبیند واکنش نشان میدهد و به آن فکر نمیکند اما در مغز عالی اطلاعات بینایی تجزیه و تحلیل میشود و واکنش با تأخیر صورت میگیرد. بازیهای کامپیوتری مغز خزنده را تحریک میکنند و به همین دلیل است که بچه هایی که زیاد به این بازیها میپردازند دائماً دست خود را تکان میدهند، تصمیمات آنی میگیرند و هیجانات خلقی خود را آنی نشان میدهند.
با توجه به این مسائل فکر می کنم متوجه شدید که حداقل تو سال کنکور نباید اجازه بدید این اثرات منفی مانع درس خوندن شما بشه.

بیشتر بخوانید: کنار گذاشتن گوشی برای کنکور

نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.