تاریخ اعلام نتایج کنکور ۹۸

تاریخ اعلام نتایج کنکور ۹۸

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره تاریخ اعلام نتایج اولیه ، زمان انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ های تحصیلی (دفترچه شماره 2) از طریق پایگاه اطلاع‌ رسانی این سازمان و همچنین زمان انتخاب رشته‌ در آزمون سراسری سال 1398

ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال 1398 بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان آزمون مذکور می‌ رساند که نتیجه اولیه آزمون در روز چهار‌شنبه مورخ 98/05/16 به صورت کارنامه بر روی پایگاه اطلاع‌ رسانی این سازمان به آدرس www.sanjesh.org  قرار خواهد گرفت.

آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌ های تحصیلی (پذیرش با آزمون) در این آزمون شوند، لازم است برای مشاهده دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) آزمون سراسری سال 1398 و انجام مراحل انتخاب رشته به نکات ذیل توجه نمایند:

1- دفترچه راهنمای انتخاب رشت ه‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) هر یک از گروه‌های آزمایشی مربوط (شامل رشته های پذیرش با آزمون) از روز پنجشنبه مورخ 98/05/17 بر روی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار داده می‌ شود و برای کلیه داوطلبان از تاریخ مذکور  قابل مشاهده و دریافت می‌ باشد.

2- هر یک از داوطلبان گروه‌ های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبان های خارجی که مجاز به انتخاب رشته شده‌ اند، می‌ توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی ذیربط را از طریق پایگاه اطلاع‌ رسانی این سازمان دریافت نمایند. ضمناً لازم به تأکید است که بخش پیوست های دفترچه راهنمای انتخاب رشته شامل شرایط و ضوابط مؤسسات خاص و همچنین آدرس و ضوابط و شرایط دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی نیز در پایگاه اطلاع‌ رسانی سازمان قرار دارد که به داوطلبان توصیه می‌ شود برای انتخاب رشته و اطلاع از ضوابط و شرایط مؤسسات نسبت به مطالعه این بخش از طریق سایت سازمان اقدام نمایند.

3- کلیه داوطلبان می‌ بایست پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ های تحصیلی و بخش پیوست های دفترچه راهنما، کد رشته های تحصیلی مورد علاقه خود را مشخص نموده و از روز یکشنبه مورخ 98/05/20 لغایت روز پنجشنبه مورخ 98/05/24 به ترتیب اولویت در فرم انتخاب رشته اینترنتی درج نمایند.

انتخاب رشته کنکور

برای رزرو انتخاب رشته کنکور عدد 4 را به سامانه 3000909030 ارسال کنید.

4- پذیرش در رشته‌ محل‌ های صرفاً براساس سوابق تحصیلی توسط دانشگاه ها و مؤسسات پذیرنده در سال 1398 به‌ صورت جدا از رشته‌ محل‌ های با آزمون و مستقل از این مرحله با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و با ملاک معدل کتبی دیپلم با توجه به نوع دیپلم داوطلب و رشته انتخابی وی انجام می‌ شود. داوطلبان متقاضی (اعم از اینکه در آزمون سراسری ثبت نام نموده یا ننموده و یا در جلسه آزمون حاضر و یا غایب بوده اند) می‌ توانند با مراجعه به سامانه پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی مندرج در پایگاه اطلاع‌ رسانی این سازمان که از تاریخ 97/12/20 فعال گردیده و تا 28 شهریور، مهلت ثبت نام وجود خواهد داشت با مطالعه دقیق دفترچه راهنمای مربوط نسبت به ثبت‌ نام و انتخاب رشته اقدام نمایند. لازم به توضیح است دفترچه راهنمای ثبت‌ نام و انتخاب رشته در رشته‌ های پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی از تاریخ 97/11/17 در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به همراه اطلاعیه‌ های اصلاحی آن قرار گرفته است. لذا کد رشته محل‌ های مربوط به پذیرش براساس سوابق تحصیلی در دفترچه راهنمای شماره (2) که در تاریخ 98/05/17 منتشر می‌ شود درج نخواهد شد.

5-سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی این سازمان به منظور راهنمایی و کمک به داوطلبان در انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1398 (رشته های پذیرش با آزمون) از اوایل هفته آینده از طریق پایگاه اطلاع‌ رسانی این سازمان در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت.

6- ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1398 شامل مطالب مفید و کاربردی درباره انتخاب رشته از جمله تشریح محتوای کارنامه آزمون، آشنایی با بومی گزینی، انواع سهمیه ها، استفاده از انتخاب رشته مجازی و نکته های مهم در انتخاب رشته اصلی تدوین و در اواخر این هفته منتشر می شود. مطالعه این ویژه نامه به داوطلبان، والدین و مشاوران توصیه می شود.

منبع: سازمان سنجش

  • نویسنده : مدیر سیستم
    • امتیاز :
    • 1
    • 0
  • تاریخ انتشار : 1398/05/13
  • تعداد مشاهده : 3642 بار
نظر شما

ایمیل شما نشر نخواهد شد.فیلد های ضروری با * نشانه گذاری شده است.

تصویر امنیتی Refresh Icon

پیام شما بعد از بررسی نمایش داده خواهد شد

نظر خود را بنویسید

برای رزرو جلسات مشاوره تحصیلی خصوصی بارسا، کافیه نام و شماره موبایلتون رو وارد کنید

مشخصات فردی
موبایل
تصویر امنیتی
کد امنیتی :
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می باشد.